Grafisch ontwerp
Visitekaartjes
Uw persoonlijk visitekaartje laat een eerste indruk na bij uw potentiële klant. U krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken. Zorg er dus voor dat uw visitekaartjes professioneel overkomen en in de lijn van uw huisstijl liggen.
Vertrouwen inboezemen via business cards
Hoewel men vandaag de dag steeds vaker over online communicatie praat, mag men zeker niet vergeten dat offline communicatie minstens even belangrijk is. Een website kan dienen als online visitekaartje, maar een offline visitekaartje die u persoonlijk de (potentiële) klant kunt overhandigen is een minstens even sterk communicatiemiddel!
Via een persoonlijk business card krijgen potentiële klanten vertrouwen in uw onderneming. Bovendien oogt het zeer professioneel en vormt het een manier om de contactgegevens snel te kunnen raadplegen.
Door het handig formaat past een visitekaartje perfect in uw portefeuille of broekzak!
Voordelen van professionele visitekaartjes
- eerste indruk maken
- contactgegevens duidelijk
- boodschap voor potentiële klant
- vertrouwen inboezemenhandig formaat
Blocnotes
Uw eigen huisstijl op een blocnote: handig om zelf op te werken én leuk om mee te geven met uw klanten.
Blocnotes bestaan uit verschillende formaten zoals A4, A5 en A6 en kunnen naar wens recto verso gedrukt worden. Ook kan u de dikte van het papier kiezen evenals de afwerking zoals lijm of geniet en perforatie.
Uw blocnote kan u volledig zelf personaliseren met uw logo, adres, plaatsvoorziening voor datum, enzovoort.
Voordelen van bloc notes
- gepersonaliseerd
- leuk om op te werken en klanten mee te geven
Enveloppen
Enveloppen maken deel uit van uw huisstijl. U kan tijd winnen doordat u nergens geen afzendadres meer hoeft te schrijven. Bij massa postmailing wordt de postzegel vervangen door een voorgedrukt postnummer.
Bedrukte enveloppen ogen professioneel
Een aantrekkelijke huisstijl is voor elke onderneming een must! Onder deze huisstijl vallen onder andere persoonlijke visitekaartjes, briefpapier en balpennen. Voeg hierbij nog professioneel ontworpen en bedrukte enveloppen en u maakt u het geheel compleet.
De enveloppen kan u in kleur drukken op zowel voor- als achterzijde zodat deze nog meer opvalt in de brievenbus.
Voordelen van voorgedrukte enveloppes
- tijdswinst
- valt op tussen andere post bij ontvanger
- verkrijgbaar met strip
Folder
Uw persoonlijke folder laat een eerste indruk na bij uw potentiële klant. U krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken dus zorg ervoor dat uw folders professioneel overkomen en in de lijn van uw huisstijl liggen.
Een folder is een vel papier dat één of meerdere keren gevouwen is ('folding' is vouwen). Meestal kent een folder een omvang van 4 tot en met 8 zijden.
De folding van het papier kan op verschillende manieren zoals een wikkelvouw, luikvouw, zigzagvouw of harmonicavouw. Door een speciale vouw te gebruiken kan u gemakkelijk de attentiewaarde verhogen. De meest eenvoudige vouwmanier is de parallelvouw waarbij het blad eenmalig doormidden gevouwd wordt en u een folder met vier pagina's bekomt.
Net zoals een flyer kan een folder ook langs beide zijden bedrukt zijn.
Voordelen van folders
- ze vertellen een verhaal
- geven een boodschap mee
- nodige uit om meer te weten
Bache
Spandoekreclame wordt steeds populairder. Het idee is vergelijkbaar met bordreclame, maar het leuke voordeel van een spandoek is het gemaak waarmee het op te hangen en op te rollen is. Er bestaan verschillende soorten baches. Je hebt ze voor zowel binnen als buiten en ze kunnen full color digitaal geprint worden.
U kan spandoeken laten maken over een bepaalde actie, een wedstrijd, een promotie op een evenement, ... Deze baches kan u zowel binnen als buiten gebruiken. Door gebruik te maken van speciale inkt en weerbestandige materialen blijft uw doek er mooi uitzien, ook al hangt deze dag en nacht buiten in de zon en de regen.
Het allergrootste voordeel van zo'n signalisatie bache of spandoekreclame is dat het enorm opvalt in het straatbeeld. Een professioneel ontworpen doek zal bovendien langer in het hoofd van de mensen blijven hangen.
De baches zijn in verschillende kleuren, breedtes en lengtes te verkrijgen en er zijn verschillende opties in soorten spandoeken (vb. bache met of zonder randversteviging).
Voordelen van een bache
- visueel informatie weergeven
- aandacht trekken
- beschikbaar in verschillende formaten
Huisstijl
Een bedrijf dient zich te onderscheiden van concurrenten op zoveel mogelijk vlakken. Eén van de belangrijkste manieren om dit te doen is via de huisstijl en hierbij aansluitend het grafisch ontwerp. Een pittig grafisch ontwerp is de motor achter uw bedrijfscommunicatie. Het trekt de aandacht van (potentiële) klanten en wekt bij hen interesse voor uw onderneming op.
Creatief design trekt de aandacht
Een pittig grafisch ontwerp is zeer belangrijk. Via dit ontwerp krijgen mensen in één oogopslag te zien wat de identiteit van uw bedrijf is. Het is daarom belangrijk om een creatief design te hebben die de aandacht trekt.
De huisstijl is het gezicht van uw onderneming. Het verhoogt de herkenbaarheid van uw onderneming. Uw identiteit staat of valt met deze huisstijl. De lijn kunt u ook doortrekken voor magazines, brochures, folders, visitekaartjes, nieuwsbrieven, affiches... het succes ervan wordt sterk bepaald door een sterk visueel ontwerp.
Drukwerk om naamsbekendheid te vergroten
Zo goed als alle bedrijven gebruiken promotioneel drukwerk om naamsbekendheid te vergroten. Door drukwerk brengt u (potentiële) klanten op de hoogte over uw bedrijf zelf en de aangeboden producten en/of diensten.
Hoewel online marketing sterk groeit, blijft drukwerk zeer belangrijk. Origineel en creatief drukwerk zorgt voor effectieve communicatie en kan u onderscheiden van uw concurrenten. Een verrassend magazine, een creatieve brochure, gepersonaliseerd briefpapier,... Ze maken allemaal een sterke indruk op uw doelgroep.
Voordelen van creatieve huisstijl
- trekt de aandacht
- grotere herkenbaarheid
- communicatie op één lijn
Spaarkaarten
Uw spaarkaart zorgt er voor dat uw klanten trouw blijven. Sparen is altijd leuk en een gewoonte die veel mensen hebben. Op een spaarkaart kan u meer informatie plaatsen zoals bijvoorbeeld contactgegevens, website, openingsuren,...
Spaarkaarten zijn slimme marketinginstrumenten om een éénmalige klant om te toveren tot een loyale klant die regelmatig langskomt. Dankzij een aantrekkelijk, professioneel grafisch ontwerp kan uw spaartkaart een fel begeerde kaart worden!
U hoeft niet altijd voor de traditionele spaarkaart te gaan. Afgeronde hoeken, gevouwen, cirkelvorm of speciale kapvorm behoren ook tot de vele originele mogelijkheden.
Voordelen van een spaarkaart
- loyaliteit verhogen
- informatie kanaal
- makkelijk op te bergen in portefeuille
Roll-up banners
Uw roll-up banner laat een eerste indruk na bij uw potentiële klant. U krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken. Zorg er dus voor dat uw roll-up banners professioneel overkomen en in de lijn van uw huisstijl liggen.
Een professionele en aantrekkelijke roll-up banner zorgt voor herkenbaarheid op evenementen. De consument zal sneller interesse in uw onderneming krijgen waardoor hij of zij sneller een gesprek met u zal aangaan. Hiernaast is het grote voordeel dat deze banner in enkele minuten kan opgezet worden terwijl het dankzij de handige draagtas eenvoudig te verplaatsen is.
Hiernaast kan u een roll-up banner langdurig gebruiken, maar ook voor bijvoorbeeld een beperkte tijd wanneer u een specifieke marketingstunt lanceert.
Voordelen van roll-up banners
- gemakkelijk om mee te nemen
- snel opgezet
- trekt de aandacht
Flyer
Flyers laten een eerste indruk na bij uw potentiële klant. U krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken dus zorg ervoor dat uw flyers professioneel ogen en in de lijn van uw huisstijl liggen.
Flyers zijn ongevouwen bedrukte vellen papier die meestal uit een handzaam formaat bestaan zoals een A4 of kleiner. Hierdoor kunnen de flyers of leaflets gemakkelijk uitgedeeld of verzonden worden.
Een flyer kan ofwel langs één zijde bedrukt worden, ofwel langs twee zijden. In sommige gevallen kent de flyer nog een specifieke afwerking zoals UV-lak of laminaat. De soort afwerking bepaalt bijgevolg de duurzaamheid van het drukwerk.
Flyers en leaflets zijn bovendien een goedkope manier om informatie te verspreiden onder uw doelpubliek, dit tegen lage productiekosten. U zet ze voornamelijk in om de aandacht van uw doelgroep te trekken en om hen te overtuigen van bijvoorbeeld een evenement, een nieuwe collectie, de lancering van een nieuw product, het geven van productinformatie, enzovoort.
Voordelen van flyers
- goedkoop drukwerk
- handig formaat om bij te houden
- vlot te verspreiden
Magazine
Als bedrijf dient u mee te gaan in de digitale trend door o.m. een digitaal magazine ter beschikking te stellen. Vanuit marketingstandpunt is een digitaal magazine zeer interessant aangezien de interactiviteit met uw doelpubliek hiermee sterk stijgt. Functionaliteiten als Facebook, Twitter, Google Plus,... kunnen erin geïntegreerd worden.
Waarom zijn digitale magazines interessant?
Naast de papieren vorm van een magazine is het interessant om hiervan een online versie te hebben. Als u erin slaagt om uw magazine aantrekkelijk te maken voor internetgebruikers, zullen zij het lezen en vervolgens willen delen met anderen.
Op die manier krijgt u een veel groter bereik en stijgt de kans dat meer mensen uw website zullen bezoeken. Het design van digitale magazines (ook wel tegenwoordig 'digizines' genoemd) is van groot belang. Zorg dat de lezer een optimale beleving ervaart tijdens het lezen van uw magazine.
Voordelen van digizines
- Groter bereik
- Eenvoudige verspreiding
- Besparingen op drukwerk en distributie
- Beïnvloeding koopgedrag
- Positieve invloed op uw zoekmachinemarketing
- Snelle update
Brochure
Uw persoonlijke brochure laat een eerste indruk na bij uw potentiële klant. U krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken waardoor u er best voor zorgt dat dat uw brochures professioneel en aantrekkelijk ogen. Bovendien ligt het grafisch ontwerp van elke brochure best in de lijn van uw huisstijl.
Een brochure bekomt u door het samenvoegen van meerdere bedrukte vellen papier, waarbij de hechting op een speciale manier gebeurt (denk maar aan lijmen of nieten). De buitenkant van de brochure wordt de omslag of de kaft genoemd en de ingesloten pagina's het binnenwerk. Veelal kiest men ervoor om de omslag of kaft van de brochure wat steviger te maken dan het binnenwerk zodat de brochure langer meegaat. Hierdoor krijgt het een meer luxere uitstraling en da's mooi meegenomen.
In tegenstelling tot flyers of folders kennen brochures vaak een inhoudstafel en paginanummering. Het aantal bladzijden is telkens een veelvoud van vier en het minimum aantal bladzijden is acht. Hierdoor biedt een stijlvolle, creatieve brochure veel meer ruimte dan een flyer of folder waardoor u heel wat informatie kunt opnemen.
Voordelen van een brochure
- informatief
- visuele voorstelling van uw gamma
- cover wekt nieuwsgierigheid op
- kwaliteitsvolle uitstraling
Belettering
Opvallen in het straatbeeld kan dankzij levendige auto belettering. U bereikt een pak mensen en werkt tegelijk aan uw imago (zeker als u een galante chauffeur bent). Andere vormen van belettering zijn uiteraard ook mogelijk.
Waarom voor autobeletering gaan?
Een originele en opvallende belettering van uw voertuig zorgt ervoor dat uw bedrijf gezien wordt! Hiernaast kent het nog een aantal interessante voordelen:
De boodschap op een beletterde auto wordt veel langer en beter onthouden dan op een flyer of folder
Autobelettering is relatief goedkoop in vergelijking met andere reclamesoorten zoals relatiegeschenken en grafisch drukwerk
Autobelettering zou maandelijks zo'n 160 000 contactmomenten opleveren waardoor uw voertuig als mobiel visitekaartje wordt beschouwdBelettering op uw auto kan volledig op maat geleverd worden want elk oppervlak kan beletterd worden
Opvallende belettering nodig?
GEFLITST: heb jij onze mini al geflitst?
Voordelen van belettering
- groot bereik van mensen
- goedkope vorm van reclame
- heel opvallend