Waarom een omslagfoto op Facebook belangrijk is!
Een aantrekkelijke omslagfoto op uw Facebook pagina is belangrijk omdat het een eerste indruk nalaat bij uw bezoeker. U kan het vergelijken met de etalage van een winkel, u gaat toch ook niet binnen in een winkel waarvan de etalage er vuil en slordig uitziet!
Omslagfoto als uithangbord van Facebook aankondiging
De omslagfoto van KV Kortrijk geeft duidelijk weer wat het doel is. Bovendien zet de omslagfoto de bezoeker aan tot actie. Elke abonnee zal zich zo vlug mogelijk naar het secretariaat van KV Kortrijk begeven om zijn 2 gratis tickets voor de laatste thuismatch in Play Off II tegen SK Liers af te halen.
Niet alleen de abonnees hun aandacht wordt geprikkeld met deze omslagfoto.Elke bezoeker/supporter, die de omslagfoto van KV Kortrijk op Facebook zal liken (leuk vinden) en delen, maakt kans op een exclusief gesigneerd t-shirt.
Doordat een aankondiging op Facebook bezoekers er toe aanzet om de actie te delen en de pagina te liken, heeft u bij een volgende wedstrijd onmiddellijk een veel grotere bereikbaarheid bij uw doelpubliek.
Een wedstrijd organiseren rond uw Facebook pagina levert namelijk een hele boel nieuwe Facebook fans op, tenminste als u het goed aanpakt. Fans zijn Facebook gebruikers die uw pagina liken (leuk vinden). Hoe meer fans u heeft, hoe meer mensen de berichten die u plaatst te zien zullen krijgen.
Bovendien kan de omslagfoto ook op een grote herkenbaarheid rekenen bij de bezoekers. Het grafische ontwerp is volledig in de huisstijlkleuren van KV Kortrijk opgemaakt.
Visual wordt gebruikt in diverse media
De visual van deze campagne werd niet alleen op Facebook gebruikt, maar eveneens op de website van Kv Kortrijk. Bovendien verschijnt de visual in het Kortrijks Handelsblad.