E-mail marketing is één van de meest gebruikte communicatie tools om klanten of prospecten te bereiken. Het is een vorm van direct marketing die e-mail gebruikt om commerciële boodschappen naar uw doelgroep te zenden.
Waarvoor kan e-mailmarketing gebruikt worden?
Met e-mail marketing (vb. nieuwsbrieven) kunt u de relatie met uw klanten verbeteren. Hierdoor kan de klantloyaliteit vergroten en bijgevolg de aankopen. Hiernaast kunt u ook via e-mail nieuwe klanten aantrekken en overtuigen om producten/diensten bij u te kopen. Mailings versturen is resultaatgericht en bovendien goedkoop en snel. Het vergt ten slotte weinig moeite.
Met een krachtige, creatieve nieuwsbrief kunt u prospecten veranderen in klanten én bestaande klanten overtuigen om meer bestellingen te plaatsen.
De voordelen van e-mail marketing
Goedkope en snelle manier van communiceren
Weinig arbeidsintensief
Hoge ROI (Return on Investment)
Onbegrensde segmentatie
Rechtstreekse persoonlijke communicatie
Klantenrelaties verbeteren want vertrouwen stijgt door persoonlijke communicatie
Onafhankelijk van tijd en plaats: de klant kan de e-mail lezen wanneer het zich uitkomt