Check 1 - Aanwezigheid van redirects
Vang de belangrijkste pagina's op met een 301 redirectregel! Deze 301 redirect is een permanente verwijzing van een oude pagina naar een nieuwe pagina. Een mooi voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de oude pagina die verplaatst is naar een nieuwe locatie (vb. wijziging van domeinnaam).
Check 2 - Juiste doorverwijzing van links
Controleer goed of de URL's naar de juiste pagina's verwijzen. Indien dit niet het geval is, zou de bezoeker een error kunnen krijgen waardoor hij kan denken dat de site niet goed werkt of van weinig kwaliteit getuigt.
Zorg er ook voor dat er geen gebroken links in de site steken. Dit zijn links die verwijzen naar een niet (-meer-) bestaande pagina.
Check 3 - Implementatie van Google Analytics
Ga na of de tracking code van Google Analytics al in de site geïntegreerd is, zodat u snel de statistieken kunt bekijken.
Check 4 - Invulling van de SEO
SEO of zoekmachineopimalisatie is enorm belangrijk indien u hoog wilt scoren in de zoekresultaten van Google. Zorg er daarom voor dat u deze optimalisatie correct hebt ingevuld vooraleer de site online gaat: worden de juiste zoekwoorden gebruikt, is de paginatitel voldoende actief,...
Check 5 - Compatibiliteit
Wordt de nieuwe site optimaal weergegeven op verschillende apparaten (desktop, smartphone, tablet staand, tablet liggend)? Ga ook na of de website goed werkt in de meest voorkomende webbrowsers en haar verschillende versies (Google Chrome, Internet Eplorer, Firefox en Safari).
Check 6 - Kwaliteitsvolle content
Wees er zeker van dat er geen dummy content meer op de site staat. Gebruik daarom de zoekfunctionaliteit om te zoeken op termen 'test' en 'lorem ipsum'. Controleer eveneens de site op spelling, grammatica en typfouten.
Check 7 - WWW
Is uw website te bereiken mét en zonder WWW?
Check 8 - Aanwezigheid van een 404 pagina
Zorg voor een aantrekkelijke en persoonlijke 404 pagina. Een extra toevoeging van bijvoorbeeld contactformulier of zoekbalk kan er voor zorgen dat de bezoeker op de website blijft ondanks de 404 vermelding.
Check 9 - Optimale snelheid en laadtijd
Controleer de grootte van uw pagina's en de afbeeldingen die erop staan. Ga na of de laadtijd voldoende snel is!
Check 10 - Aanwezigheid van een favicon
Dit aspect wordt veelal vergeten bij het online gaan van de website. Een favicon is het pictogram die u in uw browsertablad ziet. Veelal wordt hiervoor het beeldmerk uit het bedrijfslogo gebruikt want dit straalt betrouwbaarheid uit.
Check 11 - Juiste verwijzing naar sociale media
Linken de verschillende sociale media iconen naar de juiste sociale media pagina's? Hoe ziet uw content eruit wanneer u het deelt via Facebook, Twitter of Google+?
Check 12 - Afbeeldingen voorzien van alt-tags
Zijn de afbeeldingen op de website voorzien van de juiste alt-tags? Dit is de titel van een afbeelding die een samenvatting geeft van wat er te zien is op die afbeelding. Voor zoekmachines is dit zeer belangrijk omdat zij afbeeldingen op zich niet kunnen lezen.
Meer advies of informatie nodig?
Webdesignbureau #company# is uw luisterend oor! Blijft u met nog wat vragen achter omtrent het bouwen en lanceren van een website? Contacteer ons dan vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Wij helpen u graag verder!