Loont een webshop voor uw product?
Het is vanzelfsprekend dat een online markt niet automatisch geschikt is voor een specifiek product. Al werkt het voor meer producten dan dat u misschien denkt. Heeft u twijfels over de geschiktheid van een webwinkel voor uw product, dan kan een marktonderzoek zeer nuttig zijn!
Ik heb toch al een website?
Een website is eigenlijk niet meer dan een digitale etalage van uw bedrijf. Het is met andere woorden uw visitekaartje online. Dit is prima dat uw klanten u kunnen vinden op het net. Maar als u dan ook daadwerkelijk uw omzet wilt verhogen, en uw product is verkoopbaar via een webshop, dan is enkel een website misschien wat achterhaald.
9 Voordelen van een webwinkel tegenover een fysieke winkel
1. Een extra verkoop kanaal
Een webshop biedt de mogelijkheid aan om heel gemakkelijk nieuwe klanten te verwerven, naast uw (eventuele) fysieke winkel. U bent helemaal niet gebonden aan bepaalde locaties en zo kan de hele wereld uw doelgroep zijn en dat vanuit één winkel, uw webwinkel.
2. Kostenbesparing
Indien u geen fysieke winkel heeft, scheelt het in kosten van de huur of aankoop van een bedrijfspand. Een webwinkel kan dus volledig van thuis uit worden beheerd. U heeft enkel een computer met een internetverbinding nodig.
U kan ook kosten besparen doordat alles volautomatisch gebeurt, denk maar aan het verkoopproces en de verwerking van betalingen. U kan zelfs de webshop volledig laten synchroniseren met uw voorraadadministratie. De mogelijkheden van een webwinkel bij #company# zijn bijna eindeloos.
3. Uitgebreid assortiment
Met een webshop kan u heel gemakkelijk veel producten aanbieden. U werkt min of meer met een virtueel magazijn en zo kunnen uw producten fysiek op verschillende locaties staan. Niet elk product hoeft ook in voorraad te zijn, en u kan werken met Bpost of andere partners om uw producten te laten leveren.
4. 24 uur per dag, 7 dagen op 7 open
Uw webshop is 24u op 24u toegankelijk en dit 7 dagen in de week. Dus met andere woorden kunnen uw klanten dag en nacht uw product bekijken en verleid worden om een aankoop te doen.
5. Slimme verkoper
Deze electronische verkoper slaapt nooit, en onthoudt alles. Zo kan er op een productpagina relevante producten worden getoond. We creëren een aantal mogelijkheden: cross-selling en up-selling. Door van leermomenten gebruik te maken wordt uw webwinkel steeds verder geoptimaliseerd.
6. Snelle & betaalbare start-up
Een webshop biedt u een snelle manier om zo vlug mogelijk te kunnen starten met uw bedrijf. We kunnen de webshop zodanig optimaliseren dat deze hoog gerangkt komt te staan in de zoekmachine Google, ookwel SEO (Search Engine Optimization) genoemd.
7. Statistieken: meten is weten
U kan statistieken gaan gebruiken bij u webwinkel, om op deze manier waardevolle informatie te weten te komen van uw bezoekers. Denk maar aan, welke producten klanten hebben bekeken, hoeveel keer uw webwinkel werd bezocht, enz. ... Met al deze info kunnen wij dan wijzigingen aan brengen en zo ervoor zorgen dat uw klant vlotter overgaat tot een aankoop.
8. Samen werken met andere bedrijven
Via een webwinkel kan u uw eigen producten aanbieden maar ook producten van een ander bedrijf. U levert dus producten van derden in uw eigen naam, u bent dus met andere woorden een wederverkoper. Op deze manier kan u dus snel een vrij groot assortiment gaan aanbieden.
9. Herhaaldelijke bestellingen
Als uw klant al eens een bestelling heeft geplaats komen de volgende sneller en goedkoper. Doordat alles geautomatiseerd is bespaart u de kosten van een administratieve medewerker. Zo kan de klant zijn order history gaan bekijken, en kunnen er gerelateerde producten aan hem worden voorgeschoteld. Dit kan een groot voordeel zijn. Ook door de contact- en bestelgegevens die u al heeft, kan de klantenbinding met de webshop makkelijker worden opgezet.
Wilt u ook kwijlende bezoekers in uw virtuele winkel?
Een eigen webshop laten maken? Wereldwijd uw bezoekers aanspreken met een webwinkel die uw eigen fanatasie te boven gaat? Neem dan nu vrijblijvend contact op via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.