Website

Uw website maken met de CMS van Publi4U

Website structuur en CMS functionaliteiten

Algemeen

Taalkeuze pagina

Uw website kan opgemaakt worden in de verschillende talen. Uw bezoeker dient een keuze te maken bij zijn eerste bezoek op uw website. Deze taalkeuze wordt bijgehouden door een cookie en bij een volgend bezoek komt uw bezoeker meteen op de homepagina terecht die dan in de gekozen taal staat. Een bezoeker kan de taalkeuze nog altijd veranderen op de website zelf. De cookie houdt steeds de laatste taalkeuze bij.

Lay-out

Wij zetten het logo van uw firma links bovenaan met daarachter een link, de bezoeker kan via uw logo altijd terug keren naar uw openingspagina of homepagina. Bovenaan in het midden maken wij een roterende banner aan met sfeerbeelden, zo krijgen uw bezoekers al een beeld van uw bedrijf zonder dat ze ergens moeten op klikken. Dezelfde sfeerbeelden kunnen overal terugkomen of aangepast worden per webpagina.

Menu

Het menu is afhankelijk van het aantal navigatieknoppen die u wilt weergeven op de website. Wilt u veel naviagatieknoppen weergeven? Dan zal u met een tweede menu moeten werken. Deze komt aan de linkerkant van uw website te staan. Het menu dat bovenaan staat, bestaat meestal uit volgende elementen:
Home | Wie zijn we? | Wat doen we? | Contact | links
Natuurlijk kan u de tekst in het menu zelf bepalen en aanpassen met het CMS systeem. In het tweede menu kunnen bijvoorbeeld nieuwselementen of producten aan bod komen.

In het midden van uw website komt altijd de inhoud te staan. Wij kunnen een knop weergeven aan de linker of rechter kant, zodat uw bezoeker zich op uw nieuwsbrief kan inschrijven. Het e-mailadres van de bezoeker komt dan in uw CMS systeem terecht. Ook uw contactgegevens en uw USP's geven wij links of rechts van de inhoud weer. USP's (Unique Selling Points) vertellen de klanten waarom ze voor u moeten kiezen en niet voor een concurrent.

Homepagina

De homepagina is het onthaal van uw website. Uw bezoekers willen hier meteen kunnen terugvinden waar u voor staat, daarom geeft u best uw missie weer. Dit is een omschrijving van uw ondernemingsactiviteit in één zin. Getuignissen van klanten werken ook altijd goed, daarom raden wij aan om een quote van een testimonial weer te geven op de homepagina met een link naar de klantengetuignissen. Als u van plan bent om een blog op te nemen in uw website, dan kan u de belangrijkste blogitems in uw homepagina opnemen. Dit is goed voor de zoekresultaten en uw klant ziet telkens iets nieuw op de homepagina wanneer hij naar uw website surft.

Webshop

Wilt u online producten verkopen? Geen probleem! Via ons eenvoudig CMS systeem kan u gemakkelijk uw webshop beheren. We sommen enkele mogelijkheden voor u op:
Producten kunnen in verschillende categorieën en subcategorieën worden onderverdeeld. U kan deze categorieën zelf aanmaken, veranderen,...
Uw prijzen exclusief btw worden via het CMS systeem automatisch verrekend, u hoeft enkel het btw percentage aan te vinken.
Promotieprijzen kunnen duidelijk worden weergegeven.
Producten die in de kijker staan kunnen op de homepagina in de kijker worden gesteld.

Zoekmachine optimalisatie

SEO module

Door aan SEO of Search Engine Optimization te doen kan u hoger scoren in de zoekresultaten. Uw website kan per pagina geoptimaliseerd worden voor woorden waarop u wenst gevonden te worden in zoekmachines. Deze woorden moeten opgegeven worden in de meta tag. Daarin zitten de titletag, de keywordtag en de description.

In de tiltetag kan u de titel per pagina opgeven. Deze wordt in de browsers links bovenaan weergegeven en in de zoekresultaten verschijnt de paginatitel telkens in het blauw (zie afbeelding 1 & 2, rode pijl).

Per pagina kan u ook een aantal kernwoorden of keywords opgeven. Deze zijn niet zichtbaar voor de bezoeker op de website. Ze vertellen zoekmachines wat de belangrijkste termen van de pagina zijn.

De description of beschrijving kan ook per pagina worden opgegeven. Deze beschrijving bestaat uit een twee-tal zinnen die kort en krachtig formuleren wat de essentie van de pagina is. De beschrijving is de zwarte tekst in de zoekresultaten (zie afbeelding 2, groene pijl). Indien u geen beschrijving invult zal Google automatisch zelf een willekeurige tekst van uw webpagina kiezen om weer te geven in de zoekresultaten.

URL rewriting

De URL staat bovenaan in de adresbalk. U kan deze aanpassen per pagina zodat de klant duidelijk kan zien waar hij zit op uw website. In de afbeelding hieronder ziet u duidelijk dat de bezoeker zich momenteel in de pagina contact bevindt van onze website.

URL's herschrijven is ook nuttig omdat ze kernwoorden van de pagina bevatten en zo beter scoren in zoekmachines. En laat ons wel wezen, een duidelijke URL oogt veel professioneler dan een URL die bestaat uit een reeks letters en cijfers. Uw bezoekers zullen een eenvoudige URL ook gemakkelijker onthouden.

Breadcrumbs

Broodkruimelnaviagtie is een handige en visuele tool om de bezoeker duidelijk te maken waar hij zich precies in de website bevindt. U maakt het de bezoeker dus gemakkelijker om zijn weg binnen de structuur van uw website te vinden. Het is een eenvoudige manier om te navigeren naar bovenliggende pagina's. U dient er rekening mee te houden dat een bezoeker heel vaak op een diepere pagina van uw website terecht komt via de zoekresultaten van zoekmachines.

Voorbeeld:
U bevindt zich hier: #company# - Blog - Domeinnamen

Door te klikken op Pulbi4U navigeert u onmiddelijk naar deze pagina. Breadcrumbs zorgen voor een goede interne linkstructuur en daar zijn zoekmachines dol op. Er worden tal van links aan de pagina gekoppeld, waardoor de pagina's veel sneller gevonden worden.

Sitemap

Een sitemap is een pagina waarin alle links naar de verschillende webpaginas staan, zo wordt de structuur van de website duidelijk voor uw bezoekers en zoekmachines.

Sociale media

Wij kunnen voor u een Facebook pagina, Twitter account, LinkedIn account en Google+ account aanmaken. Sociale netwerken zijn belangrijke communicatiemiddelen die uw website kunnen ondersteunen. Daarom raden wij u aan om uw onderneming ook in de sociale media kenbaar te maken.

Website designbureau #company# uit Kortrijk contacteren

Wij hebben u nu een greep uit ons aanbod voorgesteld, zit u nog met vragen of wenst u uw website te laten ontwerpen door #company#? Aarzel niet en bel ons via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01