Website

Tips voor een slimme mobiele webshop

Tip 1 - Verbeter de gebruikservaring dankzij een responsive design 

Een webshop die perfect werkt op desktop betekent niet dat dit ook het geval is voor smartphone en tablet. Integendeel, u dient uw webshop te optimaliseren voor mobiele toestellen en verschillende schermresoluties. Dankzij een responsive webdesign kan u dit waarmaken! Het zal ervoor zorgen dat de webshopstructuur zich automatisch aanpast aan het beeldscherm waarop het weergegeven wordt.

Tip 2 - Een overzichtelijk gebruik is prioriteit

Smartphones en tablets hebben kleinere schermen waardoor er minder ruimte is om content te plaatsen. De navigatie moet bijvoorbeeld aangepast zijn aan een mobiel scherm: het moet compact en eenvoudig zijn! Maar hiernaast dient u er ook voor te zorgen dat het bestelproces zo gemakkelijk mogelijk gemaakt wordt.

Tip 3 - Schrijf voor mobiel

Vermijd overbodig tekstgebruik! Richt de aandacht op uw kernboodschap en formuleer de content helder en actief. Hierdoor blijft de informatie veel beter hangen waardoor de gebruiker sneller zal overgaan tot de gewenste actie.

Tip 4 - Vergeet het visueel aspect niet

Maak uw mobiele webshop visueel aansprekend want een eerste indruk maakt u maar één keer! Dit geldt niet enkel voor uw productaanbod, maar ook voor de grafische elementen op de webshop zoals navigatie-objecten en buttons.

Tip 5 - Maak de klikbare elementen voldoende groot

Een vinger is geen cursor. Met een touchscreen is het volledig anders navigeren dan met een muis. Hierdoor kan het vaak gebeuren dat knoppen die clickable zijn niet gemakkelijk aan te klikken zijn omdat ze te klein zijn. Maak deze dan ook groot genoeg zodat er een volledige vinger kan op klikken. Maak het navigeren dus makkelijk en overzichtelijk.

Maak klikbare elementen voldoende groot op een mobiele webshop

Tip 6 - Help de bezoeker met een gebruiksvriendelijke zoekfunctie

Het gebruik van de mobiele versie van uw webshop moet zo makkelijk mogelijk zijn. U wilt niet dat de klant lang moet zoeken vooraleer hij of zij z'n product vindt. Maak daarom gebruik van filter- en zoekmogelijkheden. Hoe gemakkelijker u het voor de bezoeker maakt, hoe sneller deze de stap zal wagen om een gewenste actie uit te voeren.

Tip 7 - Optimaliseer uw winkelmandje

Het winkelmandje is een zeer belangrijk onderdeel van de webshop. Hiermee kan de gebruiker steeds een zicht bewaren op de producten die hij of zij wilt kopen. Bovendien heeft dit een positieve invloed op de koopervaring!

Tip 8 - Biedt voldoende betaalmogelijkheden

Klanten moeten de mogelijkheid krijgen om op verschillende wijzen te kunnen betalen. Niet iedereen beschikt bijvoorbeeld over een Visa.

Tip 9 - Snel, sneller, snelst

Zorg ervoor dat uw webshop snel laadt zodat er bij de gebruikers geen frustraties zullen opkomen. Gefrustreerde gebruikers zullen de webshop veel sneller verlaten waardoor u mogelijke klanten verliest.

Tip 10 - Verbeter uw webshopformulier

Op elke webshop komt een formulier waarmee potentiële klanten een bestelling kunnen plaatsen. Vergeet hierbij niet dat de tekst boven het invulveld geplaatst moet worden in plaats van ervoor. Het invoeren van gegevens moet tot een minimum beperkt worden. 

Zelf een webshop starten die zowel de desktop- als de mobiele gebruiker niet uit het oog verliest?

Contacteer websitedesigner #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. We helpen u met plezier op weg in de wereld van het online shoppen!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01