Eerst een verhaal, dan de website
Vooraleer we een website verder kunnen ontwikkelen, moet u nadenken over welk verhaal u hiermee wil verspreiden. Dit komt omdat de website het imago van het bedrijf bepaalt. Zorg dus dat u goed nagedacht heeft over het logo, het grafisch ontwerp en het verhaal zelf natuurlijk. Consumenten hebben vaak het eerst contact met het bedrijf via de website. En zoals iedereen allicht wel weet, is de eerste indruk het meest bepalende aangezien de consument zich onmiddellijk een beeld vormt van uw bedrijf. Zorg dus dat u hier voldoende aandacht aan schenkt!
Communicatiemiddel
Het vertellen van verhalen is een natuurlijke manier van communiceren met elkaar. Het houdt bovendien een groot voordeel in aangezien mensen deze verhalen veel gemakkelijker en vlugger onthouden dan dat ze reclame op televisie of op billboards onthouden.
Wanneer men feiten of cijfers opnoemt, informeert men de klant. Storytelling gaat verder, het laat de klanten echt weten wat ze betekenen. Als men deze term als marketingtool benuttigt, betekent dit dat men een boeiend verhaal zal beschrijven gelinkt aan een organisatie, merk of product.
Verhalen zijn daarom een krachtig en effectief communicatiemiddel om uw visie, missie en strategie bekend te maken aan relevante doelgroepen.
De kracht van storytelling
Storytelling is een krachtig middel om conversie te laten stijgen. Zo'n verhaal verbindt mensen met elkaar. Bij storytelling moet het verhaal werkelijk de aandacht van de klant trekken door als het ware emoties op te roepen.
Het verhaal moet dus relevant, boeiend en kort zijn. Indien het te lang is, zal de aandacht van de kijker sterk verminderen. Er mag slechts één hoofdverhaal of boodschap zijn in dit verhaal zodat de kijker niet in verwarring raakt. Wanneer men aan storytelling doet komt het verhaal authentiek en geloofwaardig over.
Het biedt als het ware de kans om uw identiteit dichter bij imago te brengen. Wanneer je een goed verhaal hebt, inspireert en motiveert dat de mensen. Het stelt de mensen in staat om diezelfde informatie goed te onthouden en door te vertellen. En dat is de kracht van storytelling!
Wenst u een professionele website voor uw bedrijf?
Bent u ook bereid om aan storytelling te doen? #company# denkt samen met u over een origineel en aantrekkelijk concept. Neem vrijblijvend contact op via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.