Wat is een testimonial?
Een klantentestimonial is een verhaal (kan geschreven tekst zijn maar ook een audio- of videoboodschap) van een tevreden klant over uw product of uw dienst. In deze testimonial worden positieve ervaringen toegelicht die andere potentiële klanten zullen overtuigen om ook het dienst of het product uit te testen.
Waarom werken testimonials en reviews?
Sociale bewijskracht
"The intelligent man learns from his own experience, the wise man learns from the experience of others"
Een interessant spreekwoord waarin veel waarheid steekt. Men leert veel vanuit ervaring, maar u kan niet overal ervaring mee hebben. Daarom gaan heel wat consumenten af op ervaringen van anderen. En iedereen doet het: we vragen vrienden en familie naar hun ervaringen met bepaalde ondernemingen, winkels, ... Als we een positief verhaal horen, zullen we het zelf ook eens proberen.
Als iedereen het doet, zal het wel goed zijn. Sociale druk als beïnvloedingsmiddelen is één van de sterkste manieren om bezoekers te overtuigen.
Consumenten aan de macht
Voornamelijk door de komst van het internet kunnen consumenten hun meningen en ervaringen gemakkelijker verspreiden. Iedereen heeft een stem gekregen en elke stem bepaalt of een potentiële klant contact zal opnemen.
Producten kunnen dus gemaakt of gekraakt worden via klantenreviews.
Vertrouwen scheppen
Een testimonial schept heel wat vertrouwen bij consumenten die helemaal nog geen ervaring met de onderneming hebben. Het is een zeer sterk communicatiemiddel omdat het geen verkooppraatje van het bedrijf zelf is, maar een geloofwaardig, oprechte mening van een tevreden klant.
Klantentestimonials op uw site verwerken
Aarzel niet om ons vrijblijvend te contacteren via 056 32 32 01 of via ons contactformulier. We helpen u graag!