1 Laat klantervaringen zien
Toon op uw website de klantervaringen en/of het aantal producten die verkocht werden.
2 Toon het gezicht achter het bedrijf
Belangrijk is om op uw site een plaats te voorzien waarin u uw bedrijf voorstelt met eventueel foto's van het pand, van de medewerkers,... Zorg er ook steeds voor dat uw telefoonnummer zichtbaar staat. Een webshop zonder contactgegevens zoals een telefoonnummer zal al snel weggeklikt worden. Hiernaast is het eveneens interessant om uw Kamer van koophandel-nummer op de site te plaatsen.
3 Stel de klant gerust via services en keurmerken
Bepaalde pagina's op de webshop vereisen meer vertrouwen dan andere pagina's. Denk maar aan het afrekenen van het winkelmandje. Het plaatsen van de logo's van keurmerken is hierbij interessant (vb. keurmerk voor deskundigheid, betrouwbaarheid, transparantie,...)
Ook het vermelden van de services zijn belangrijk! Zo kan u de verschillende betalingsmogelijkheden vermelden en indien u werkt met levering kan u de logo's van de partners eveneens vermelden.
4 Maak indruk met uw grafisch webdesign
Een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke webshop is reeds het begin van uw online verkoopsucces! Dit design geeft onmiddellijk een eerste indruk, nl. het moment dat de bezoeker uw website binnenkomt. Denk hierbij goed na over wat u wilt uitstralen naar uw bezoeker toe en houd rekening met kleur, vorm, lettertype,... Belangrijk hierbij is dat de productfoto's van uitstekende kwaliteit zijn!
5 Optimaliseer uw content
De content in uw webshop is van essentieel belang! De traditionele winkelverkoper wordt vervangen door online productomschrijvingen. Het spreekt voor zich dat deze omschrijving eenduidig en duidelijk moet zijn én dat de bezoeker geen onopgeloste vragen heeft. De bezoeker moet bij het lezen onmiddellijk alles van het product te weten komen zonder dat een verkoper dient tussen te komen.
Het is ook interessant om de rechten van de klant of informatie over de veiligheid van de webshop te vermelden.
6 Vermeld USP's
Vermeld de USP's (Unique Selling Points) of troeven voor de klant. Deze zaken tonen duidelijk aan waarom de bezoeker iets op de site zou moeten kopen en waarom hij of zij niet hoeft te twijfelen.
Verhoog het online consumentenvertrouwen op uw webshop
Online vertrouwen is een krachtig conversie ingrediënt! Wenst u ook een webshop die scoort bij de consument? Contacteer webdesigner #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!