Vermijd toeters en bellen
Het heeft geen zin om uw bezoeker ongewild te overladen met een intro vol mooie plaatjes als hij eerst 30 seconden moet zitten wachten tot dat de intro gestart kan worden. De kans is immers groot dat uw mogelijke klant uw website tegen die tijd reeds verlaten heeft en verder surft naar een concurrent. Het is trouwens moeilijk in te schatten hoe lang een bezoeker dient te wachten tot uw intro begint af te spelen, gezien nog niet iedereen over een supersnelle internetverbinding beschikt. U heeft trouwens maar een kans om een eerste indruk te maken.
Aantrekkelijk webdesign
Zorg er niet alleen voor dat het webdesign of de lay-out van uw website aantrekkelijk is, maar tevens duidelijk. Zonder een woord te lezen moet uw bezoeker weten welke dienst, thema of product uw website zal toelichten.
Uw bezoeker informeren
Een website waar geen relevante informatie op terug te vinden is wordt geen tweede keer bezocht. Uw website dient dus up to date te zijn. Het is dan ook van essentieel belang om de "juiste bezoeker" naar uw website te lokken en terug te laten keren. Geef uw bezoeker een reden om terug te keren.
Uw homepagina is goud waard
De belangrijkste pagina van uw website is ongetwijfeld uw homepagina, ook wel openingspagina genoemd. Bij het bekijken van deze pagina beslist de bezoeker of hij het al dan niet dieper in de structuur van uw website gaat kijken. Zorg er dus voor dat de inhoud van deze pagina regelmatig wijzigt door er bijvoorbeeld nieuwtjes op te plaatsen, de bezoeker te informeren over de updates die uw website gekregen heeft,...
Betrek uw bezoeker interactief
Zet uw bezoeker er toe aan zijn mening na te laten. De mening van uw bezoeker bevat waardevolle informatie om uw website en marketingstrategie in de toekomst bij te sturen.
Emailing als communicatiemiddel
Het versturen van een emailing is een goedkoop, persoonlijk communicatiemiddel om uw prospecten en klanten snel en doelgericht te informeren. Let op: verzend enkel een emailing naar de personen die zich daadwerkelijk voor uw nieuwsbrief hebben ingeschreven, er is niks ergerlijker dan het ontvangen van ongewenste emails, ook wel spam genoemd.
Gebruik van RSS feeds
RSS staat voor Rich Site Summary. Een bezoeker klikt op de voorziene link waardoor hij ingeschreven wordt voor uw RSS diensten. Eens ingeschreven ontvangt de bezoeker automatisch een bericht als u bijvoorbeeld een nieuwsfeit toevoegt.
Scoor bij zoekmachines
Uw website is pas echt bereikbaar als deze gevonden kan worden. Een goede vindbaarheid bij zoekmachines is een van de doorslaggevende factoren voor het succes van uw website. Ongeveer 85% van de internetters gebruikt een zoekmachine bij het zoeken naar bepaalde producten of diensten. Onze werkwijze om tot een volwaardige website te komen. Elke website beschikt over een eigen concept, een eigen karakter dat aansluit bij het product of het bedrijf waarvoor de website ontwikkeld werd. Vandaar dat het uiterst belangrijk is vooraf een grondige analyse van de structuur, sitemap en inhoud van de website tot stand te brengen.
Publi4U opteren ervoor eerst een grondig, vrijblijvend gesprek met u te hebben zodat wij over de voldoende informatie beschikken om een concept uit te werken. Nadien ontwikkelen wij een aantal voorontwerpen in verschillende stijlen (look and feel) waaruit u een keuze kan maken. Het ontwerp van uw keuze wordt verder uitgebouwd tot we totdat uw verwachtingen ingewilligd zijn. Daarna gaan we over tot de eigenlijke ontwikkeling van uw website. Deze ontwikkeling kan u rechtstreeks volgen.
Het opmaken van een website kan gesplitst worden in verschillende onderdelen:
- hosting en domeinnaam
- ontwikkeling look and feel
- front-office and back-office
- aanmelding van uw website bij diverse zoekmachines zoals google, msn,...
Wij voorzien een opleidingstraining van 1 uur om een antwoord te geven op al uw vragen, samen de beheersmodule de overlopen. U beschikt tevens over een online handleiding die u steeds kan raadplegen via uw beheersmodule, webadmin (cms = content management system).