Waarom bouwen we als bedrijf een website op?
Als bedrijf bouwen we in de eerste plaats een website op om de huidige en potentiële klanten verder wegwijs te maken in onze wereld. Maar, wat als ze erin verdwalen zoals Alice in Wonderland? Wij hebben geen sprekend konijn achter de hand die u de weg wijst. We kunnen u wel enkele tips meegeven om uw website gebruiksvriendelijker te maken naar uw bezoeker toe.
Enkele tips om uw bezoekers te informeren via uw site:
1. Taal bedient uw doelgroep
Allereerst moet u zich goed realiseren, dat niet iedereen uw taal spreekt. Zorg er dus voor dat uw website minstens beschikbaar is in de talen die uw doelgroep beheerst. In België kan het opportuun zijn om uw site bijvoorbeeld zowel Nederlandstalig als Franstalig te publiceren. Zo ontzegt u niemand de mogelijkheid om even te ontdekken waar uw bedrijf precies mee bezig is in het dagdagelijkse leven.
2. Design is fantasie
Zorg ervoor dat uw design de fantasie van de bezoeker doet opleven. De stijl van uw website laat vaak meteen de kernwaarden van het bedrijf doorschijnen. Met één enkele blik voelt de bezoeker meteen waar hij aan begint.
3. Kalender informeert geïnteresseerden
Indien u in de bedrijfswereld zeer actief bent, maak dan een kalender aan. Zo kunnen geïnteresseerden de activiteiten van uw bedrijf en haar werknemers op de voet volgen.
Het gebruik van een online kalender kan nuttig zijn om bijvoorbeeld huidige of potentiële klanten te informeren over uw bedrijfsstand. Aan de hand van uw kalender kunnen zij gemakkelijk te weten komen op welke beurs of bij welk evenement u aanwezig zal zijn.
4. Overtuiging door feiten en cijfers
Een kind is pas overtuigd dat vader een lolly achter zijn rug verschuilt, als hij deze effectief tevoorschijn haalt. Zo werkt het ook wanneer u uw ideeën wilt aanbrengen bij de klant. Toon visuele feiten en cijfers om uw klant te overtuigen. Feiten en cijfers bewijzen eveneens dat uw bedrijf er al een succesvolle carrière heeft opzitten. Een website is dus veel geloofwaardiger wanneer er 'figures and facts' aanwezig zijn.
5. Vlotte beschikbaarheid verwent uw bezoeker
De laatste en misschien wel meest voor de hand liggende tip, is dat u ervoor moet zorgen dat uw informatie gemakkelijk beschikbaar is. Verschuil de essentie niet onder lagen info die voor uw bezoeker niet van nut zijn.
Voelen uw bezoekers zich ook net Alice in Wonderland? Ga vandaag nog met ons aan de slag!
Heeft u nog vragen of wenst u de nodige ondersteuning om uw website 100% gebruiksvriendelijk te maken? Aarzel dan niet om ons te contacteren: vul ons contactformulier in of geef ons een seintje via 056/32 32 01. Dan zitten we spoedig even samen rond de tafel.