Stap 1: Welke doelen heeft u voor ogen
Een goede website heeft duidelijke doelen voor zowel organisatie als bezoeker. Wat wilt u bereiken met uw website? Hieronder enkele mogelijke doelen:
- Naamsbekendheid vergroten
- Producten verkopen
- Service verlenen
- Nieuwsbriefinschrijvingen verzamelen
- Contactaanvragen verzamelen
- Informeren
- Bekendmaken van een evenement
- ...
Stap 2: Wie is de doelgroep van uw website
Bepaal wie uw doelgroepen zijn. Deze kan u onderverdelen in belangrijke en minder belangrijke doelgroepen. Hoe belangrijker de doelgroep, hoe meer aandacht deze krijgt op de website.
Stap 3: Analyseer de concurrentie
Als bedrijf is het belangrijk om zich te onderscheiden van de concurrenten. Maar vooraleer dit kan gerealiseerd worden, moeten de websites van concurrenten geanalyseerd worden. Hoe profileren zij zich via hun bedrijfswebsite? Met welke USP's (Unique Selling Points) pakken zij uit?
Stap 4: Hoe creëert u website traffic
Een website hebben is niet voldoende! U moet bezoekers over de vloer krijgen op uw online stekje. Hierbij dient u na te denken over hoe u deze website traffic kunt realiseren: via sociale media, via verwijzingen in offline communicatie zoals folders, radiospotje,...? Keuze genoeg, maar er bewust over nadenken is zeer cruciaal! Een website die geen bezoekers oplevert, is een verloren site.
Stap 5: Wat komt er op de site
Website architectuur
Bepaal hoe u website eruit zal zien! Wat komt er in de navigatiebalken, welke hoofdpagina's en detailpagina's bestaan er, waar moet alles gepositioneerd zijn,...? Goed nadenken over de website architectuur levert de beste resulaten op!
Website informatie
Voldoende informatie aan uw bezoekers verschaffen is van groot belang. Deze informatie moet bovendien waardevol zijn zodat bezoekers vaak zullen terugkeren en/of u aanraden bij hun vrienden, familie, kennissen,... Regelmatig updaten is bijgevolg zeer belangrijk!
Website functionaliteiten
Welke functionaliteiten heeft uw website? Contactformulier, webshop, ...
Stap 6: Wie beheert de site
Bepaal wie de beheerder van de website is en de informatie kan toevoegen, aanpassen en verwijderen. U kan er ook voor kiezen om meerdere beheerders aan te stellen wanneer u weinig tijd heeft om de website helemaal alleen te beheren.
Stap 7: Welke middelen kunnen de website ondersteunen
Er zijn nog heel wat online communicatiekanalen naast dat van een eigen bedrijfswebsite. Een aantal van deze kanalen kunnen uw site ondersteunen. Denk maar aan sociale media, SEO, nieuwsbrieven,...
Nood aan een goede website?
Heeft u nood aan een goede website die resultaten oplevert? Webdesignbureau #company# is uw partner in nood! We bouwen voor u een goed werkende, professionele en aantrekkelijke website. Neem vrijblijvend contact op via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!