1 Prikkel de koper met een aantrekkelijk design
Zorg voor een professionele én betrouwbare look en mensen zullen al snel geld uitgeven op uw website. Ook de mate van aantrekkelijkheid zal mee bepalen of men al dan niet zal kopen. Websites waar een kakofonie aan kleuren heerst, zal snel afgekeurd worden.
Vergeet niet dat kleuren steeds bepaalde emoties oproepen. Zorg daarom voor het juiste kleurgebruik zodat u de juiste gevoelens raakt.
2 Maak het bestelproces zo eenvoudig mogelijk
Hou het kort en eenvoudig: op heel wat webshop is het bestelproces een punt waarop kopers afhaken en dit is zeker niet de bedoeling!
Toon daarom steeds de voortgang van het bestelproces zodat de koper weer hoeveel stappen er volgen. Dit motiveert bovendien de koper.
Beperk hiernaast de gegevens die men moet invullen vooraleer een bestelling kan geplaatst worden. Een vraag zoals 'Hoe heeft u ons leren kennen?' is nutteloos en zal alleen voor afhakers zorgen. Mochten er verplichte velden niet ingevuld zijn, vermeld dit dan ook duidelijk waarom het veld niet goed is ingevuld. Veelal verschijnt hiervoor geen boodschap terwijl dit toch wel een echte conversiekiller is.
Bied ook voldoende betalingsmogelijkheden om alle bezoekers daadwerkelijk hun bestelling te kunnen laten betalen.
Vermijd afleiding zodat de koper zich enkel hoeft te focussen op het bestellen zelf.
3 Plaats uw productpagina's hoog in Google
Door een goede zoekmachine optimalisatie (SEO) door te voeren kan u productpagina's hoog krijgen in de zoekresultaten van Google. En hoe hoger uw pagina in de zoekresultaten, hoe sneller u opvalt waardoor u gemakkelijker verkeer naar uw webshop kunt leiden.
4 Toon steeds de inhoud van het winkelmandje
Het is ontzettend belangrijk dat online shoppers ten allen tijde de inhoud van hun winkelmandje kunnen raadplegen. Zo kunnen ze nog eens zien wat ze willen bestellen, kunnen ze de aantallen veranderen of kunnen ze producten verwijderen.
5 Zorg voor een optimale klantenservice
Beantwoord mails steeds binnen de 48 uur want anders is uw klant weg. Hoe sneller u hen een antwoord kun bieden, hoe meer tevreden zij zullen zijn.
6 Wees transparant
Maak geen geheim van transportkosten of betalingsmogelijkheden. Klanten moeten deze informatie steeds kunnen zien, ook al is er geen sprake van een login. Bovendien zal deze transparantie een positieve invloed hebben op de mogelijke koper want hij zal hierdoor gemakkelijker vertrouwen in de webshop krijgen.
7 Telefoonnummer prominent aanwezig
Vergeet zeker niet om uw telefoonnummer op elke pagina op een prominente plaats te positioneren. Zo kunnen (potentiële) klanten gemakkelijk contact leggen bij vragen of problemen.
Een vermelding van telefoonnummer zal de webshop ook een meer betrouwbare uitstraling geven.
Een rendabele webshop laten bouwen?
Bij ons bent u aan het juiste adres! Dankzij onze jarenlange ervaring in deze sector bouwen wij webshops die renderen. Contacteer ons webdesignbureau #company# vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.