Waarom een call-to-action belangrijk is
Consumenten worden tegenwoordig overladen door een heleboel informatie. Hierbij is de kans niet ondenkbaar dat ze verdwalen tussen alle informatie die u aanbiedt en hetgeen u uiteindelijk wenst (in de meeste gevallen het opnemen van contact). Vele teksten die bedoeld zijn om consumenten aan te sporen een gewenste actie uit te voeren, eindigen gewoon. Er wordt helemaal geen vermelding gemaakt van wat men hiervoor moet doen. Dit is uiteraard een gemiste kans!
Maar al te vaak gaan bedrijven er van uit dat consumenten uit zichzelf een actie zullen ondernemen. Dit is een groot misverstand! Consumenten dienen gestuurd te worden om de gewenste bedrijfsdoelstellingen te vervullen. Een goede call-to-action kan hierbij enorm helpen!
Tips voor goede call-to-actions
- Laat uw call-to-actions leuk klinken en zorg dat ze op een opvallende plaats op de website staan. Roep duidelijk op tot actie!
- Zorg dat uw call-to-action direct en specifiek is. Wind er geen doekjes om, maar vermeld duidelijk wat u van de bezoeker wilt (vb. 'Neem contact op', 'Klik hier om te testen',...). Een call-to-action met enkel de vermelding 'Klik hier' is uit den boze!
- Een call-to-action mag niet te veel moeite verwachten van de bezoeker. Te veel informatie kan er voor zorgen dat de bezoeker helemaal geen actie zal ondernemen.
- Zorg dat uw call-to-action opvalt. Werk desnoods met andere kleuren, vormen,...
- Gebruik ook hier het KISS-principe: Keep It Short and Simple.
- Geef de consument het gevoel dat ze nu moeten handelen omdat dit anders een gemiste kans is.
- Beperk u tot slechts één call-to-action, anders is de kans groot dat de consument verward raakt.
Een call-to-action voor uw website?
Wilt ook ook uw websitebezoekers sturen en hen zo oproepen tot een gewenste actie? Neem vrijblijvend contact op met ons via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in. We helpen u graag verder!