Website

De kracht van up-selling en cross-selling

Up-selling, wat is het?

Wanneer een klant een product op de webshop bekijkt, worden up-sells getoond die de klant kan kopen in plaats van het zopas bekeken product. Dit zijn producten die een betere kwaliteit hebben, duurder of populairder zijn etc.

Deze producten worden gepromoot op de detailpagina van het product zelf.

Cross-selling stimuleert impuls aankopen

Cross-selling gebeurt op het niveau van het winkelmandje, net voordat er betaald wordt. Cross-sells worden gezien als toevoeging aan de producten die reeds in het mandje steken. We kunnen deze manier van promoten vergelijken met impuls aankopen in de winkel, zoals de snoepjes aan de kasse.

Cross-selling kan er voor zorgen dat uw klant meer zal kopen dan oorspronkelijk gedacht. Zo kan u deels in de hand werken dat ook de accessoires en andere bijpassende artikels gekocht worden.

Voorbeelden van deze extra verkoopstimulansen

Webshop die aan cross- en/of up-selling doet, krijgen over het algemeen meer te maken met een hogere omzet. Let wel op dat dit niet onmiddellijk het geval is bij een beginnende webshop. Het bezoekersaantal moet relatief groot zijn vooraleer u er een investering uit kan halen.

Voorbeeld van up-selling:

Als je op Allibertstore.be zoekt op opbergbox, ziet u bij het product zelf duurdere alternatieven.

Up-selling

Voorbeeld van cross-selling:

Wanneer u zoekt op Ipad op Bol.com dan ziet u bij het detail van het product heel wat toebehoren bij de gekozen Ipad. 

Cross-selling

Voorbeeld van up- én cross-selling:

Wanneer u op Bol.com zoekt op Ipad, krijgt u zowel duurdere varianten van de Ipad te zien, als extra toebehoren.

Cross- en up-selling ineen

 

Nood aan een rendabele webshop?

Contacteer webdesigner #company# uit Kortrijk via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in! We zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van rendabele én aantrekkelijke webwinkels!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01