Website

De e-commerce trends voor 2015

Trend #1 - Snelheid is nog belangrijker

Trage webshops zorgen er voor dat de conversie uitblijft. Heel wat bezoekers geven aan dat ze de website niet meer raadplegen indien de laadtijd langer dan 4 seconden is. De traagheid zal dus voor de nodige ergernis zorgen waardoor de klantbeleving slecht is. Snelle webshops kunnen die klantbeleving versterken!

Voor Google is de snelheid waarmee uw webshop laadt bovendien een belangrijke factor om te bepalen of een site hoog kan scoren in de zoekresultaten.  Test daarom altijd de laadtijd van uw website en optimaliseer die!

Mogelijke oorzaken van een trage webshop: veel grote productfoto's, traag hostingpakket, geen caching ingeschakeld, te veel producten in categorie overzicht,...

Trend #2 - Mobiel is de grote norm

In eerdere blogs hebben we het al genoeg benadrukt: de mobiele gebruiker wordt steeds belangrijker! Tegenwoordig raadpleegt het merendeel van de consumenten het internet via mobiele toestellen zoals tablets en smartphones. Ook voor het online te shoppen worden steeds meer deze toestellen ingezet!

We kunnen hier spreken van m-commerce!

Trend #3 - Content marketing geldt ook voor webwinkels

Content marketing heeft de laatste jaren aan belang gewonnen. Als bedrijf moet uw website of uw sociale media relevante informatie aanbieden. In 2015 zullen e-retailers ook meer aandacht moeten besteden aan het vertellen van hun verhaal: waarom moet de consument voor hun product kiezen en niet dat van een ander! De retailer moet verkopen zonder verkooppraatjes!

Trend #4 - Doorgedreven personalisatie

Met een webshop kan u heel wat informatie verzamelen van de (potentiële) klanten die uw website bezoeken. Hierdoor kan u producten op maat aanbieden en inspelen op de behoefte van de consument. In 2015 zullen we zien dat klanten op sommige webshops hun eigen dashboard zullen kunnen inrichten waarbij ze de laatst bekeken producten kunnen bijhouden, evenals de product-aanbevelingen. Zo kunnen zij hun online shopping beleving naar eigen smaak inrichten en aanpassen.

Trend #5 - Less is more

De tijd dat u uw webshoppagina vol moest proppen met producten is voorbij. Met de groter wordende computerschermen probeerden webshops ook meer producten weer te geven. Maar in 2015 geldt de leuze 'less is more'! Door de mobiele revolutie is deze ruimte enorm beperkt geworden. Door de ontwikkelingen van responsive webdesign en 'mobile first' is het verkooptraject ook sterk vereenvoudigd!

Trend #6 - Eenvoudig betalingsproces

Vaak haken consumenten af eens ze beland zijn bij het betalingsproces. Dit komt omdat online betalen vaak nog enorm ingewikkeld is, en zeker op smartphones. Simplicifeer dus dit betalingsproces, zo vermijdt u afhakers!

Trend #7 - Retargetting

Bezoekers die producten in het winkelmandje stoppen, maar daarna het winkelmandje verlaten, zullen op andere websites gerichte advertenties te zien krijgen. Hierdoor kan de webshop proberen om de bezoeker te laten terugkeren naar de site om het product uiteindelijk te kopen.

Trend #8 - Social shopping

De trend van social shopping hangt al jaren in de lucht, maar het lijkt er op dat in 2015 social shopping zal waargemaakt worden! Facebook introduceert o.a. de 'buy button'.

Hierbij zullen we van social commerce kunnen spreken.

Een eigen webshop starten?

Contacteer webdesignbureau #company# vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in! We creëren aantrekkelijke en professionele webshops die zullen scoren bij de klant!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01