Waarom rendeert uw website niet
Hieronder sommen we 5 redenen op waarom een website voor veel bedrijven niet meteen gelijk staat aan een hogere omzet.
- Uw website is onduidelijk: bezoekers moeten snel en efficiënt de informatie vinden waarnaar ze op zoek zijn. Dit lijkt eenvoudiger dan het is. Neem internet daarom serieus en praat met professionals. Denk ook niet alleen aan de vormgeving van uw website. Gebruiksvriendelijkheid is minstens even belangrijk.
- Uw website is traag: enkele jaren geleden waren internetgebruikers nog niet zo veeleisend omtrent de snelheid van een website. Vandaag de dag echter moet een website binnen enkele seconden volledig geladen zijn. Zo niet is een internetgebruiker reeds opnieuw vertrokken naar een volgende website. Houdt daarom bij het opzetten van een website ook rekening met de achterliggende techniek.
- Uw website is niet up-to-date: zorg ervoor dat bezoekers van uw website een reden hebben om vaak even terug te komen naar uw website. Zorg voor nieuwe informatie die up-to-date en goed geschreven is. Controleer ook de hyperlinks op uw website. Doodlopende links naar websites die niet langer bestaan zijn uit den boze.
- Uw website richt zich op de verkeerde doelgroep: zorg ervoor dat uw website een vertaling is van de doelgroep die u voor ogen heeft. Mensen moeten zich kunnen identificeren met de content van uw website. Enkel zo kan een vertrouwensrelatie worden opgebouwd.
- Uw website is niet interactief: zorg ervoor dat gebruikers ook actief kunnen deelnemen aan alles wat er op uw site gebeurt. Laat ze vragen stellen, reageren op nieuwsfeiten, orders plaatsen, enz. Uw gebruiker actief laten deelnemen is echter niet genoeg. Zorg er ook voor dat de gebruiker voelt dat hij au serieus wordt genomen door bijvoorbeeld binnen een redelijke termijn op een bepaalde vraag te antwoorden.