Tip 1 - Responsieve webshop
Optimaliseer uw webshop voor smartphone en tablet. M-commerce of mobile-commerce zit in de lift! Blijf daarom niet achterop te hinken en zorg ervoor dat uw webwinkel ook eenvoudig hanteerbaar is op veel kleinere schermen dan dat van de desktop.
Tip 2 - Contactgegevens op een opvallende plaats
Wanneer u uw contactgegevens (zeker mailadres en telefoonnummer!) op een zichtbare plaats positioneert, zullen webshopbezoekers een gevoel van vertrouwen krijgen. Zo krijgen zij het gevoel dat ze bij vragen of problemen onmiddellijk contact kunnen opnemen.
Tip 3 - Verschillende betalingsmethoden aanbieden
Naast een groot assortiment aan producten is vormt ook het aanbieden van meerdere betalingsmethoden een belangrijke indicator van een betrouwbare webwinkel. Plaats deze betaalopties dan ook op een duidelijk zichtbare plaats.
Tip 4 - Eenvoudig bestelproces
Het bestelproces van uw webshop moet zo kort en eenvoudig mogelijk zijn om zo afhakers tijdens het bestellen de voorkomen.
Let hierbij op dat de klant zo weinig mogelijk moet klikken en eenvoudig z' n gegevens kan invoeren.
Tip 5 - Verbeter uw content
Richt uw webcontent op hetgeen potentiële klanten zoeken. De informatie die u op de webshop aan de bezoeker geeft, zal zorgen voor een eerste indruk! Vanzelfsprekend dient deze eerste indruk tip top in orde te zijn! Uw content dient zich te focussen op uw doelgroep.
Tip 6 - Werk aan uw zoekmachintoptimalisatie
Het merendeel van de consumenten zoekt via het internet een webshop op. Belangrijk hierbij is om ervoor te zorgen dat u spontaan een hoge positie krijgt in de zoekresultaten van Google. Dankzij een goede zoekmachineoptimalisatie kan u dit waarmaken!
Tip 7 - Maak gebruik van cross- en up-selling
Dankzij cross- en up-selling probeert u meer uit een aankoop van de klant te halen. Met cross-selling probeert men toebehoren bij het gekozen product voor te stellen. Stel dat de klant bijvoorbeeld een printer wilt komen, dan zullen er kabels, papier, inkt cartridges,... weergegeven worden. Met up-selling probeert u de duurdere varianten van een gekozen product te verkopen.
Beide online verkooptechnieken kunnen uw omzet vergroten!
Tip 8 - Vraag om reviews
Klantbeoordelingen zijn de meest betrouwbare informatiebronnen voor consumenten. Deze komen volgens hen veel geloofwaardiger over dan hetgeen het bedrijf zelf communiceert. Probeer daarom deze klantenreviews op uw website te verwerken.
Tip 9 - Maak handig gebruik van sociale media
Sociale media zijn zeer handige marketingtools voor bedrijven. Wanneer u bijvoorbeeld een nieuw product op uw online shop verkoopt, kan u dit nog eens duidelijk maken via uw Facebook pagina zodat u webshop traffic genereert.
Plaats af en toe eens een product in de kijker op uw pagina zodat u bij uw fans een top-of-mind awareness behoudt!
Tip 10 - Zet Google AdWords in voor een groter bereik
Google AdWords is het advertentieprogramma van de zoekgigant Google. Hiermee betaalt u om te adverteren op een bepaald zoekwoord. Zo kan u de consument via de zoekmachine bereiken op het moment dat ze effectief op zoek zijn naar de producten en/of diensten die u aanbiedt.
Nood aan een sterke webshop?
Wenst u ook een aantrekkelijke én rendabele webshop? Aarzel dan niet om webdesign #company# te contacteren via 056 32 32 01 of via het contactformulier.