Reden 1 - Starten met een klein budget is zeker mogelijk
Niet elke website hoeft stukken van mensen te kosten. Het kan z'n doelstellingen bereiken zonder direct een vermogen te kosten.
Bovendien kan u later ervoor kiezen om uw website uit te breiden en er meer in te investeren.
Reden 2 - 24 uur per dag beschikbaar over de hele wereld
Klanten en toekomstige klanten kunnen u 24/24 en 7 op 7 bereiken bij vragen of problemen, ook als is uw fysieke winkel gesloten of bent u met vakantie.
Bovendien kent uw bedrijf via de site een sterk geografische slagkracht. Vroeger was uw bereik beperkt tot uw omgeving en was mond-tot-mondreclame het belangrijkste marketinginstrument, maar vandaag de dag kan u via het internet consumenten over de hele wereld bereiken.
Reden 3 - Internetmarketing is kostenefficiënt
Onder internetmarketing begrijpen we het beheren van een website, maar ook het promoten ervan via zoekmachine optimalisatie, online adverteren, sociale media, enzovoort.
Advertenties in tijdschriften of kranten, radio- en televisiespots, ... Traditionele reclamevormen die vaak duur zijn. Gelukkig is marketing voeren via internet goedkoper waardoor u kostenefficiënter kunt communiceren
Reden 4 - Geoptimaliseerde klantenservice
Met uw website kan u uw klantenservice optimaliseren. Klanten kunnen er ten allen tijde vragen stellen, maar door een pagina te voorzien met 'veel voorkomende vragen' van klanten, kan u hen snel een antwoord bieden zonder dat ze u hiervoor hoeven op te bellen. Dit kan u dus tijd en geld besparen.
Een sterke klantenservice maakt bovendien trouwe en loyale klanten.
Reden 5 - Web traffic kan efficiënt geanalyseerd worden
Door gebruik te maken van website analyse tools zoals Google Analytics kan u de resultaten van uw site efficiënt analyseren. Zo kan u gemakkelijk nagaan hoeveel bezoekers uw website dagelijks telt en welke pagina's zij doorbladerd hebben. Ook de zoekwoorden die het meeste webverkeer opleveren kan u snel achterhalen.
Deze informatie is een belangrijke informatiebron om na te gaan welke webpagina's het al dan niet goed doen.
Reden 6 - Online vindbaarheid is een must
Tegenwoordig zoekt het merendeel van de consumenten bedrijven of winkels op via zoekmachines. Indien u dan geen eigen bedrijfssite hebt, dan valt u helaas uit de boot en zal men de concurrent - die wel een site heeft - verkiezen.
Dankzij een goede SEO of zoekmachine optimalisatie kan u de positie van uw website in de zoekresultaten beïnvloeden.
Reden 7 - Meer geloofwaardigheid
Door uw bedrijf een online gedaante te geven, komt u veel geloofwaardiger over. Bovendien is het wel belangrijk om op uw site steeds een telefoonnummer of adres te vermelden. Sites zonder contactgegevens zullen wantrouwen opwekken.
Reden 8 - Meer naamsbekendheid krijgen
Consumenten die uw bedrijf nog niet kennen, kunnen via een websitebezoeker snel een bepaalde indruk krijgen over uw onderneming. Vanzelfsprekend dient deze indruk fantastisch te zijn, want een eerste indruk maakt u slechts één keer.
Reden 9 - Uw concurrenten hebben al een website
Dit is meestal de hoofdreden waarom bedrijven een eigen website willen. Wanneer uw concurrenten een website hebben, kunnen zij gemakkelijk online gevonden worden. Helaas misloopt u hierdoor heel wat potentiële klanten die onmiddellijk voor de concurrent met website zal kiezen.
Reden 10 - Domeinnaam is makkelijker te onthouden dan een telefoonnummer
Een reeks nummers is niet zo eenvoudig te onthouden als een goede domeinnaam. Let dus zeker goed op wanneer u een domeinnaam wenst te kopen: het moet bondig en gemakkelijk te onthouden zijn.
Een professionele website nodig?
Twijfel niet en contacteer ons webdesignbureau #company# via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in. We helpen u graag in het uitbouwen van een sterke online positie.