Web software op maat

Hoe introduceert u een CRM systeem?

Tip 1: Maak het de gebruiker niet te moeilijk

Bij het introduceren van een nieuw CRM-systeem moet u rekening houden dat de medewerkers opnieuw moeten leren hoe zij alle nodige informatie in het systeem krijgen. Zorg dus dat dit zo gemakkelijk mogelijk is. Betrek dus de gebruikers van het systeem vroeg in de ontwikkeling zodat er rekening gehouden wordt met hun behoeftes.

Tip 2: Nu investeren

CRM vergroot uw marktaandeel of beperkt uw omzetverlies, het blijkt dus een nuttige investering zelf als het economisch tegenzit.

Tip 3: Vertrek vanuit de strategische visie

Hier is zeker belangrijk om niet te vergeten dat CRM gebruikt wordt om klantendoelstellingen te bereiken.

Tip 4: Zorg voor een communicatieplan die goed doordacht werd

Communicatie met uw personeel staat centraal bij de invoering van een nieuw CRM-systeem. Beschrijf dus in een communicatieplan hoe u alle belanghebbende zult informeren en betrekken.Zorg voor visuele rapportages.

Tip 5: Zorg dat uw verkopers het systeem accepteren

Verkopers hebben soms moeite met het gebruik van een CRM-syteem. Betrek dus zeker de juiste doelgroep. Het is dus aangewezen om iedereen die met de klant te maken heeft kennis te laten maken met het CRM-systeem.

Laat uw CRM-systeem communiceren met uw website?

Beschikt u momenteel al over een CRM systeem waarover u tevreden bent, maar dienen contactaanvragen nog manueel overgetypt te worden, met kans op tikfouten?  Of bent u opzoek naar een nieuw Customer Relationship Management systeem?  Contacteer communicatiebureau #company# per telefoon via 056 32 32 01.  Wij bouwen CRM systemen die kunnen communiceren met uw website en omgekeerd!  Bespaar tijd en laat ons uw website interactief maken voor een maximaal rendement!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01