Sociale media

Waarom Telenet Twitter goed gebruikt

Online klantenservice

Twitter is het ideale medium om aan klantenservice te doen. U kunt snel reageren op vragen en klachten voor klanten. Die zijn op hun beurt blij dat hun probleem snel behandeld wordt en dat er naar hen geluisterd wordt.

Telenet gebruikt Twitter dan ook vooral voor klantenservice. Ze beantwoorden er vragen die hun klanten stellen. Ook klachten worden behandeld. Wanneer die niet opgelost geraken via Tweet, vraagt Telenet de klant om een Direct Message (DM) te sturen. Het probleem wordt dan in alle discretie afgehandeld.

Tweet Telenet klantenservice

Op elke vraag of elke klacht wordt snel een antwoord geformuleerd. Meestal heeft de klant binnen de 10 minuten al reactie op zijn tweet. Telenet laat ook weten wanneer er niemand aanwezig is om op de tweets te reageren. Tijdens weekends en op feestdagen is er namelijk niet altijd iemand aanwezig. Wanneer niemand aanwezig is, verwijst Telenet de klanten door naar hun callcenter.

Telenet reageert niet enkel op tweets die niet rechtstreeks aan hen geadresseerd zijn. Mensen tweeten vaak over een probleem met Telenet, terwijl er geen @ voor de naam Telenet staat. Hierdoor krijgt Telenet geen melding van deze tweet. Aan de hand van programma's gaan ze echter op zoek naar zulke tweets. Zo kunnen ze ook hierop reageren.

Gepersonaliseerde layout

Aan de layout van een Twitterprofiel kunt u vanzelfsprekend niets veranderen. Wat u wel kunt doen, is uw huisstijl doortrekken. Telenet doet dit zeer goed. Hun profielfoto is hun bekende logo. Voor Twitter heeft Telenet een gepersonaliseerde omslagfoto gecreëerd. Die is niet dezelfde als hun omslagfoto op Facebook. Ze gebruiken dus niet dezelfde visual op elk profiel, maar trekken wel hun huisstijl door.

Telenet Twittert

Ze benutten de mogelijkheden

Up-to-date informatie

Telenet benut de mogelijkheden van hun sociale media ten volle. De informatie over het bedrijf is volledig aangevuld: er is een goede omschrijving van de Twitterpagina, de link naar de website staat er op en de locatie van het bedrijf is ingevuld. 

Aandacht voor alle kanalen

Telenet leidt de volgers ook naar hun andere social media kanalen. Zo wordt er geregeld een YouTubefilmpje op Twitter geplaatst. Een belangrijk doel van sociale media is om meer verkeer naar uw website te creëren. Ook dit doet Telenet. Ze tweeten geregeld een link naar een blogbericht op hun website.

Foto's en gepersonaliseerde hashtags

De tweets van Telenet trekken de aandacht van gebruikers. Dit komt doordat Telenet vaak foto's gebruikt in hun tweets. Ze zorgen er ook voor dat hun tweets gemakkelijker terug te vinden zijn door er zelfgecreëerde hashtags bij te plaatsen. Zo lanceerde Telenet onder andere de hashtags #telenetpress, #telenetlanceert en #KONGexperiment. Telenet tweet ook op regelmatige basis, wat ervoor zorgt dat er steeds interactie is op Twitter.

Wilt u ook een goede Twitterpagina?

Schakel dan de hulp in van social media expert #company#! Contacteer ons op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01