Wielerclubs en sociaal mediagebruik
Heel wat sportclubs gebruiken sociale media enerzijds om te interageren met hun eigen leden, maar anderzijds ook met hun supporters en hun sponsors. Vorige week toen Gent-Wevelgem gereden werd, merkten we op dat dit de wielerclubs ook niet ontgaan is.
Op hun bussen werd in het groot vermeld waar ze op sociale media te vinden waren. Zelfs een duidelijke vermelding van hoe we individuele wielrenners op sociale media kunnen terugvinden sprong direct in het oog!
Zo zie je maar hoe sterk deze sociale kanalen zijn, niet alleen op bedrijfsvlak, maar ook op sportief niveau. Onderschat dus zeker hun kracht niet! Hieronder ziet u enkele foto's die dit fenomeen weergeven.
Sociale media als discussieplatform over een wedstrijd
Sociale media worden vaak ook ingezet als discussieplatform over een wedstrijd die gereden wordt. Heel wat supporters bekritiseren de wedstrijd en geven reacties op elkaars berichten. Door sociale media leeft het wielrennen nog meer bij de mensen!
Bekijk dus deze zondag 6 april 2014 zeker de sociale mediapagina's van uw favoriete wielrenner tijdens de 98e Ronde van Vlaanderen!
Sociaal mediaprofiel voor uw bedrijf
Wilt u als bedrijf ook een sociale mediapagina uitbouwen die een sterke invloed heeft op klanten en prospecten, net zoals wielerclubs hun fans in de ban kunnen houden? Neem vrijblijvend contact op met ons via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.