Sociale media helpen uw reis te plannen
De term social travel toont duidelijk aan dat de reisindustrie op de sociale media trend inspringt. Vroeger gingen we massaal naar een reisbureau om informatie omtrent een reisbestemming te vinden of zochten we een reisgids. Door het internet kunnen we onze reizen zelf uitstippelen vanuit onze luie zetel. We baseren ons op meningen en aanbevelingen van vrienden en kenissen om een uiteindelijke reisbestemming te kiezen. Het wordt steeds belangrijker om een reis te boeken op basis van aanbevelingen van vrienden of kennissen via sociale media. Foto's van reisvakanties van vrienden triggeren u om ook die plaatsen te bezoeken.
Wat is social travelling?
Social travelling is een concept dat verwijst naar reizen waarbij men in het huis of appartement van een local verblijft om zich toch zo veel mogelijk als 'local' te voelen. Deze local kan u bovendien extra tips geven om de leukste plekjes te bezoeken. Tips die bijvoorbeeld niet vermeld staan in een reisgids. Deze trend houdt ook in dat u voor en na uw reis sterk in contact staat met deze locals. Sociale media zijn hierbij het kanaal bij uitstek!
Zelf kan u ook aanbieder zijn en reizigers binnenlaten in uw huis. Zo bent u de local die uw gasten de tofste plaatsen toont.