Links gedeeld via de sociale media
Zoekmachines willen de meest relevante, unieke en actuele content in hun zoekresultaten tonen. Voor de ranking van pagina’s wordt er ook naar off page factoren gekeken, zoals het aantal dofollow relevante inkomende links met de daarbij behorende linkwaarde. Links gedeeld via de sociale media worden nu op dezelfde manier beoordeeld. Google indexeert bijvoorbeeld meer en meer tweets. De snelheid waarmee Google een link indexeert die bijvoorbeeld via Twitter wordt gedeeld, hangt af de sociale autoriteit van een account en het vertrouwen die Google heeft in uw website.
Sociale autoriteit
Het kost heel wat tijd om een sociale media autoriteit op te bouwen. Ons advies: mis de boot niet en start onmiddellijk met uw sociale media marketing in kaart te brengen. Communicatiebureau #company# uit Marke heeft heel wat know-how in huis om hierin perfect te begeleiden en ervoor te zorgen dat u aanzien verwerft op sociale media.
Wat bepaalt nu uw aanzien op sociale media?
Wij zijn ervan overtuigd dat linkbuilding (het leggen van externe links naar uw site) en sociale media steeds meer in elkaar zullen overvloeien. Hieronder vindt u enkele factoren die invloed hebben op uw sociale media ranking op Facebook en Twitter:
- Aantal fans op Facebook: het aantal likes die u krijgt op Facebook zijn uw fans. Deze hebben ongetwijfeld invloed op uw aanzien.
- Aantal reacties op Facebook: Persoonlijk reageren op Facebook zorgt voor klantenbinding.
- Aantal volgers op Twitter: Hoe meer volgers, hoe meer autoriteit voor uw website.
- Kwaliteit van uw volgers op Twitter: Hoe meer volgers die zelf een grote groep volgers hebben, des te meer uw aanzien stijgt op Twitter.
- Relevantie van uw volgers op Twitter: Als uw volgers zich in dezelfde branche bevinden van u, komt dat de relevantie van uw tweets ten goede.
- Geretweet worden op Twitter: Zoekmachines zullen u sneller terugvinden als uw bericht werd gretweet (RT). Hoe meer dit gebeurd en hoe meer invloed de retweeter heeft, hoe groter uw invloed op het sociale web wordt.
- Positieve versus negatieve mention: Gebruik een gratis tool zoals www.socialmention.com. Hiermee zie je hoe vaak men over u praat, door wie en waar. Ook staat er een getal dat de verhouding positieve en negatieve berichten weergeeft. Dit is niet 100% waterdicht, sarcasme is bijvoorbeeld moeilijk te herkennen.
- Aantal social mentions: http://www.howsociable.com is een gratis tool waarmee u kunt bekijken op welke sociale media u actief bent en hoe goed men u daar vindt.
Online leren netwerken?
Communicatiebureau #company# help u uw aanzien op het sociale web te verbeteren. Wij laten anderen over u praten en geven uw website een boost! Contacteer ons vandaag nog op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.