1 - Het gaat niet om het medium
Bedrijven die sterk zijn met sociale media zijn niet afhankelijk van media om sociaal te zijn. Ze creëren creatieve, oorspronkelijke content. Op deze manier wordt uw content al snel opgemerkt en gedeeld. Met andere woorden: laat uw doelgroep het werk doen!
2 - Laat uw merk bewegen
Zorg er steeds voor dat uw merk in beweging is. Plaats daarom de ene dag iets op uw Facebook-pagina, de dag erna op Twitter, schrijf een blogartikel op uw website enzovoort.
3 - Integreer
Dacht u dat u uw sociale media strategie slechts éénmalig moet opstellen? Dan heeft u het fout. Het digitale tijdperk staat niet stil en moet regelmatig vernieuwd worden om up-to-date te blijven. Zo is het tegenwoordig van uiterst belang om uw brand personality over zowel alle sociale als traditionele media te integreren. Maak gebruik van een contentkalender om uw verschillende activiteiten te verdelen over de verschillende kanalen en op verschillende datums.
4 - Stel sociaal centraal
Zorg dat uw sociale media structureel georganiseerd zijn. Breng deze afdeling onder in een speciale sociale media afdeling. Deze afdeling kan dienst doen als interne aanjager en brengt strategische beslissingen over naar de andere departementen.
5 - Luister
In plaats van steeds zelf zaken te posten op uw sociale media kan het een slimme zet zijn om eens stil te zijn. Luister naar wat de klanten te zeggen hebben. Zijn er zaken die ze graag veranderd zouden zien aan een product? Is er vraag naar een extra product? Integreer hun mening en feedback in uw producten en diensten.
6 - Gebruik de juiste meeteenheden
Het overgrote deel van de bedrijven zien het "aantal views" als de belangrijkste parameter van succes. Fout! Kijk in plaats eens naar uw "aantal contributors" en de zakelijk impact van uw activiteiten.
7 - Denk vanuit een wereldwijd perspectief
De klantendienst wordt door bedrijfsleiders als belangrijkste factor gezien voor de bedrijfsreputatie. Ook deze blik moet verruimd worden. Hecht meer waarde aan een zo groot mogelijk bereik, u zal de resultaten snel zien!
8 - Zoek hulp van buitenaf
Ontbreekt het u aan tijd? Neem iemand in dienst die zich bezighoudt met het onderhoud van uw profielen. In het begin zal het u misschien meer kosten dan opbrengen maar uiteindelijk zal u uw verkoopcijfers zien stijgen.
9 - Wees alert
Bedrijven die actief zijn op sociale media hebben 35% vaker een online crisis meegemaakt in het afgelopen jaar, bovendien heeft 66% te maken met afbrekende kritiek op deze sociale platforms. Moeten we onze accounts dan gaan verwijderen? Absoluut niet! Door online actief te zijn, zien bedrijven gewoon meer wat er over hun merk gezegd wordt. Maak gebruik van de info die u opvangt, reageer en stuur bij.
Meer info nodig over sociale media voor uw bedrijf?
Aarzel niet om social media expert #company# te contacteren via 056 32 32 01 of om ons contactformulier in te vullen. Onze basisopleidingen en opleidingen op maat maken u wegwijs op dit gebied!