Interessante tips voor de organisatie van een wedstrijd
1 Begin met een strategie
Een goede strategie is het begin van alles! Het zorgt er voor dat de kans op slagen van uw actie groter is. Deze strategie dient rekening te houden met de periode tijdens de wedstrijd, maar ook met de periode ervoor en erna.
Bepaal duidelijk wat uw doelen zijn en tot wie u de wedstrijd richt. Mogelijke doelen zijn extra traffic naar uw website genereren, interactie met uw fanse verhogen, virale aspect uitspelen, trouwe klanten belonen,... De doelstelling en doelgroep zullen bepalen welk soort wedstrijd u wilt organiseren.
In de strategie legt u ook al de prijzen vast. Zorg er voor dat deze aansluiten bij uw doelgroep! Prijzen die niet aantrekkelijk zijn zullen het gewenste effect van uw wedstrijd teniet doen.
2 Zorg voor een uniforme communicatie
Bedrijven communiceren tegenwoordig via heel wat verschillende kanalen (zowel online als offline). Belangrijk hierbij is dat u duidelijk op alle kanalen uw wedstrijd communiceert. Denk na over een aangepaste of gepersonaliseerde boodschap bij uw wedstrijd, afhankelijk van doelgroep en kanaal dat u gebruikt.
U kan uw wedstrijd reeds aankondigen via uw maandelijkse nieuwsbrief, via uw website, sociale media, ... Kortom, mogelijkheden genoeg!
3 Maak uw wedstrijd voldoende bekend.
Deel uw boodschap af en toe, zodat deze via sociale media in de kijker blijft en niet uit het oog verloren wordt. Post af en toe eens een update op uw eigen wedstrijdbericht. Zo houdt u uw wedstrijd levendig!
Hulp of advies nodig?
Communicatiespecialist #company# helpt u uit de nood! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in!