Hoe wordt uw Klout score berekend?
Uw score zal tussen 1 en 100 liggen. Hoe hoger uw score, hoe groter uw invloed. De meeste Klout leden bevinden zich nu nog in de VS, maar Europa is aan een sterke inhaalbeweging begonnen.
Uw Klout score hangt af van 35 variabelen op Facebook, Twitter en Linkedln die op basis van drie grote categorieën worden bepaald:
True Reach: Hoeveel actieve volgers en vrienden zitten in uw netwerk? Wie bereikt u en hoeveel mensen volgt u zelf in vergelijking met het aantal mensen die u volgen?
Amplification Probability: Hoeveel kans is er dat anderen uw informatie zullen delen of erop zullen reageren?
Network Score: Zijn uw lezers invloedrijk? Hebben mensen die u toevoegen een hoge autoriteit?
Uw score wordt dus enerzijds berekend aan de hand van uw activiteit en anderszijds aan de kwaliteit van wat u post.
Voordelen met Klout score
Bedrijven proberen via de Klout in contact te komen met individu's die een hoge Klout score hebben. Door het aanbieden van gratis producten, reisjes of diensten willen bedrijven deze mensen beïnvloeden om positieve publiciteit te maken voor hen. Wie de kaap van 40 Klout punten overschrijdt, kan zich inschrijven en genieten van deze voordelen.
Kritiek op Klout score
Er werd al kritiek geuit op het Klout systeem. Zo zou het proces waarbij de score wordt toegekend niet representatief zijn. Klout zou ook de privacy van minderjarigen schenden en zijn gebruikers exploiteren voor eigen profijt.
Klout in de praktijk
U surft naar http://www.klout.com. Hier meld u zich aan met uw Twitter of Facebook account. Klout meet de evolutie van uw sociale invloed, op die gegevens kan u al dan niet uw online gedrag aanpassen om een hogere Klout score te behalen. Het is ook altijd leuk om te na te gaan hoe invloedrijk uw kennisen zijn.
Uw Klout score verhogen?
Doe beroep op #company# om uw CMS te koppelen met uw bestaande Facebook, Twitter of LinkedIn account. Bel 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.