Sociale media

Haal alles uit uw sociale media!

De grootste

Facebook is met meer dan 1,2 miljard gebruikers uitgegroeid tot het grootste sociale netwerk. U communiceert er met vrienden en andere gebruikers en maakt er uw eigen tijdlijn aan waarop u vanalles kunt posten.

Heeft u een een grappig filmpje gezien? Of een foto genomen die u met de wereld wil delen? Geen probleem, alles kunt u op Facebook plaatsen! Bovendien is Facebook ook een nuttig marketingtool door het makkelijke contact tussen bedrijven en hun klanten.

De compactste

Twitter is ongetwijfeld het sociale medium met de compactste boodschappen. De focus ligt op microblogging: de 'tweets' mogen niet langer zijn dan 140 tekens. Dankzij deze compacte berichten is Twitter ook het ideale medium voor mobiel gebruik geworden.

Twitter was het eerste platform dat de 'hashtag' gebruikte, een principe dat ondertussen ook op andere sociale media toegepast wordt. 

De professioneelste

Met zijn B2B focus is LinkedIn het nuttigste sociale medium voor bedrijven. Goede contacten leggen, promotie maken en jobadvertenties posten: LinkedIn is tegenwoordig een must voor bedrijven.

LinkedIn genereert bovendien meer leads dan Facebook of Twitter. Een bijzonder effectief medium dus!

De creatiefste

Op Pinterest creëert u uw eigen 'board' door foto's te pinnen. Zo verzamelt u alle foto's die u leuk vindt en deelt u ze met uw vrienden. Bedrijven kunnen op Pinterest foto's van hun producten plaatsen.

Origineel zijn is hier de boodschap. Verkoopt u glazen? Post dan bijvoorbeeld een foto van een lekkere mojito. Die wordt ongetwijfeld gepind!

De visueelste

Filmpjes, vlogs, muziek: alles wat audiovisueel is, wordt op Youtube gegooid. Youtube is na al die jaren nog steeds het belangrijkste platform om video's te delen.

In de online marketingstrategie van bedrijven mag Youtube zeker niet ontbreken. Denk bijvoorbeeld aan virale marketingfilmpjes zoals de actieknop van TNT. In geen tijd gaan deze filmpjes de wereld rond en groeit de brand awareness van uw merk!

De gerichtste

Met zijn 'circles' is Google+ het sociale medium waarop u het gerichtst uw content naar uw volgers kan sturen. Met de 'circles' verdeelt u uw contacten in verschillende groepen. U kiest dan zelf welke 'circles' uw posts te zien krijgen.

Voor bedrijven is Google+ vooral interessant omwille van zijn positieve invloed op uw Google-ranking.

De beloner

Foursquare is een platform waarop u op plaatsen kan inchecken. Dit platform beloont een bepaald check-in gedrag: door veel op dezelfde plaatsen in te checken, krijgt u 'badges' of 'mayorships'. Bedrijven kunnen een check-in extra belonen door bijvoorbeeld iets gratis te geven bij een check-in.

Uw sociale media verbeteren?

Wilt u de mogelijkheden van de sociale media ten volle benutten? Contacteer dan sociale media expert #company# op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01