Tip 1: zorg voor goede content
Een goed gebruik van de Google Plus-bedrijfspagina's begint bij het verspreiden van goede én relevante content. Deze relevantie en aantrekkelijkheid bepalen of uw berichten al dan niet zullen gelezen worden en of mensen er op zullen reageren.
Wat u nu precies moet posten hangt volledig af van uw bedrijf. Zo kan u afbeeldingen plaatsen, actuele nieuweberichten, YouTube-video, eigen bedrijfsblogs, evenementen,... Zorg er voor dat u hierin voldoende afwisselt!
Tip 2: segmenteer uw kringen
Binnen Google Plus kan u uw publiek indelen in verschillende cirkels (vb. klanten en prospecten). Elk bericht dat u post, kan u specifiek richten op één van uw cirkels. Op die manier kan u gericht boodschappen uitsturen naar de doelgroep die u wenst. Volgers kunnen bovendien niet zien met welke cirkel u welke boodschap deelt.
Tip 3: verlies de SEO niet uit het oog
Google biedt u een sterk SEO-voordeel. De rechterzijde van de organische zoekresultaten is namelijk voorbehouden voor merken en bedrijven met Google Plus profielen. Hierdoor wordt u heel zichtbaar binnen de zoekmachine aangezien uw logo, bedrijfsinformatie, locatie, website,... weergegeven worden. Bovendien hebben de +1's van uw berichten een invloed op uw ranking in de zoekresultaten.
Andere nuttige tips omtrent SEO:
- Meest relevante informatie plaatst u best in de eerste 50 tekens van uw berichten
- Vervolledig de beschrijving van uw Google+ pagina
- Link naar je Google Plus pagina vanop uw website
- Leg een unieke Google URL vast
- Publiceer al uw inhoud op Google Plus
Google Plus invloed is niet te onderschatten!
Dit sociale netwerk van Google is een krachtig tool voor online marketeers, o.a. door zijn doorgedreven integratie met Gmail, Chrome, Search, YouTube. Een Google Plus pagina mag dus niet langer ontbreken binnen uw sociale media strategie! Contacteer vrijblijvend social media expert #company# voor meer informatie via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.