Sociale media

Google Plus, ontdek deze sociale netwerksite

Hoe is Google Plus ontstaan en wat is het?

In 2011 startte Google met Google+, een eigen sociaal netwerk dat op het eerste gezicht een directe aanval leek op het machtige Facebook.  Vlak na het ontstaan was het in eerste instantie een ware hype, maar al snel werd duidelijk dat het maar mondjesmaat werd gebruikt. Individuen kunnen er een persoonlijk profiel aanmaken terwijl bedrijven er ook een eigen pagina kunnen beheren. De belangrijkste rol van deze netwerksite is om sociale signalen uit te sturen voor het kwalificeren van inhoud voor de zoekmachine Google.

Tegenwoordig is dit medium wel booming en dit omwille van verschillende redenen.

Waarom uw bedrijf actief moet zijn op Google+

Google Plus beïnvloedt de Google zoekmachine

Bedrijven die een Google Plus pagina hebben worden hoger gerangschikt in de Google zoekmachine. Wanneer u zo'n bedrijf opzoekt, zal z'n Google Plus-profiel bovenaan verschijnen.

Sociale media signalen zijn vandaag de dag een belangrijke rankingfactor om vast te stellen welke positie uw website in Google verdient. Wanneer bezoekers een pagina op uw site een + 1 geven (op Facebook is dit dan een like) dan zal deze webpagina een hoger rankingpotentieel hebben.

Acties onder de aandacht brengen

Dankzij Google+ kan u gemakkelijk acties voor klanten onder de aandacht brengen. Zo zijn bijvoorbeeld verschillende retailers gestart met het bieden van kortingen voor gebruikers van Google Plus.

Sterke lokale vindbaarheid in Google Maps

Lokale vindbaarheid met Google Maps

Met Google Plus kan u uw bedrijf via Google Maps op de kaart zetten. Dit doet u door gebruik te maken van Google Plus Lokaal. Hierin kan u alle belangrijke bedrijfsinformatie en adresgegevens invullen waardoor Google u sneller en eenvoudiger kan indexeren.

Communiceren via hangouts

Eén van de leuke features op Google Plus zijn de Hangouts. Hiermee kan u live video gesprekken voeren met andere gebruikers zoals leveranciers, collega's, klanten, enzovoort.

Relaties onderbrengen in kringen

Uw relaties kan u eenvoudig segmenteren in zogenaamde kringen. Op die manier kan u doelgericht communiceren want boodschappen kan u bijvoorbeeld tot één kring richten terwijl de andere deze boodschappen niet zullen zien.

Mogelijke kringen: leveranciers, klanten, collega's, potentiële klanten, concurrenten, enzovoort.

Communities om interesses te delen

Communities ontdekken

Communities zijn geïntroduceerd om gebruikers samen te brengen zodat zij over gedeelde interesses kunnen praten (voorbeeld: uw producten of diensten). Deze communities zijn bijgevolg een ontzettend goede manier om feedback te krijgen over uw onderneming en om in contact te komen met uw doelpubliek.

Meer te weten komen over Google Plus?

Aarzel niet om social media expert #company# te contacteren via 056 32 32 01 of om ons contactformulier in te vullen. Wij helpen u graag op weg in het uitbouwen en verstevigen van uw online positie!

Volg ons op Google Plus


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01