Bedrijven op sociale media
Veel bedrijven zijn vandaag de dag online sterk aanwezig en zien het grote belang in van sociale media. Deze sociale media zijn bijgevolg een essentieel onderdeel geworden van de bedrijfsstrategie. Op allerlei sociale media kanalen wordt er naar hartenlust zaken geshared en geliket (o.m. bedrijfspagina's en/of producten!). Voor bedrijven is het niet onlogisch om deze trend te volgen. Wanneer bedrijfspagina's door fans geliket en geshared worden, kan dit beschouwd worden als een vorm van gratis reclame die heel wat mensen bereikt. Dit zal er uiteraard voor zorgen dat de naamsbekendheid enorm vergroot.
Een aantal redenen om als bedrijf aanwezig te zijn op sociale media
Hierboven vermeldden we reeds dat de aanwezigheid op sociale media uw naamsbekendheid kan vergroten. Het spreekt voor zich dat er nog veel meer voordelen verbonden zijn aan deze online sociale activiteit.
- Online reputatiemanagement: de online aanwezigheid vergroot waardoor u een groter bereik kent dan voorheen. Op die manier zullen consumenten uw bedrijf en producten heel vlug herkennen. Uw bedrijf krijgt als het ware een Top-Of-Mind-Awareness.
- Belang van peers (socialnomics): online media hebben de grootste invloed op koopbeslissingen. Vrienden, familie, kennissen,... die via het internet informatie over een bepaald bedrijf delen, worden beschouwd als betrouwbare bronnen. Men zal veel eerder geneigd zijn om aanbevelingen van vrienden op te volgen, dan hetgeen het bedrijf communiceert over zichzelf.
- Zorg voor web traffic: voldoende links leggen tussen uw sociaal media kanaal en uw corporate website zorgt ervoor dat u meer bezoekers lokt naar uw corporate website en omgekeerd.
- Invloed op uw SEO: zoekmachines hechten veel belang aan websites met een natuurlijk linkprofiel. Ze scannen voortdurend recente, actuele en unieke informatie. Sociale media zijn hierbij de ideale kanalen om recente informatie te ontdekken.
- Nummer één activiteit op het internet: Het merendeel van de consumenten hebben een profiel op sociale media. De kans is zeer groot dat u op deze kanalen nieuwe klanten werft. Ook de meeste van uw bestaande klanten hebben één of meerdere accounts op sociale media, zij kunnen hun positieve ervaringen met uw bedrijf delen met anderen.
- Webcare: via sociale media kunt u real-time feedback geven waardoor de dienstverlening snel en eenvoudig kan gebeuren! Klanten en prospecten kunnen vragen stellen terwijl u binnen een korte tijd kunt reageren.
- Transparantie: vaak worden zaken gepost die de (potentiële) klanten inzicht geven in de werking van het bedrijf. Dit wekt het vertrouwen!
- Gratis: een account aanmaken kost u geen geld, maar u dient er wel tijd voor vrij te maken! Men spreekt vaak ook over 'smart business' indien het gaat over bedrijven die sterk aanwezig zijn op sociale media.
- Viraliteit: inhoud is eenvoudig deelbaar en verspreidbaar binnen een sociaal netwerk.
- Enorm bereik: via sociale media kunt u op snelle en eenvoudige manier een heleboel consumenten kunt bereiken.
Online een sterke reputatie uitbouwen?
De smaak te pakken om uw sociale media aanwezigheid op te krikken? Wij coachen u graag doorheen dit proces. Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.