Meer dan een sociaal netwerk
Er zijn 45 miljoen Foursquare gebruikers. Mensen gebruiken dit platform om hun aanwezigheid op een bepaalde plaats of 'venue' te tonen. Een 'check-in' is een aanduiding van waar iemand op dat moment is.
Gebruikers kunnen ook tips toevoegen aan een bepaalde locatie. Andere gebruikers kunnen die dan op hun to do-lijstje plaatsen.
Foursquare is meer dan een sociaal netwerk; het is ook een spel. Zo kunt u 'badges' verdienen: dit zijn beloningen voor meerdere bezoeken of een bepaald check-in gedrag.
U kunt ook 'mayor' van iets worden als u er het meeste van alle gebruikers ingecheckt heeft. Voor elke check-in ontvangt u ook punten. Het doel is om meer punten te behalen dan uw vrienden.
Beloon uw klanten
Bedrijven kunnen op Foursquare hun fysieke aanwezigheid online promoten. Het bedrijf moet dan wel op de fysieke locatie aangegeven dat het aanwezig is op Foursquare.
Een bedrijf doet er ook goed aan om zijn klanten te belonen via 'specials'. Dit zijn beloningen die de klant onmiddellijk krijgt wanneer hij incheckt op de locatie. Zo kan een café de klant bijvoorbeeld een gratis drankje aanbieden wanneer hij er incheckt.
Het gebruik van Foursquare neemt niet veel tijd in beslag.
Wilt u uw klanten ook belonen?
Wilt u Foursquare inzetten in uw online marketingstrategie, maar weet u niet hoe? Wij helpen u uit de nood! Contacteer ons nu op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.