Sociale media invloed
Sociale media hebben een sterke invloed op het koopgedrag van consumenten en dit begint steeds vaker merkbaar te worden. Heel wat consumenten zouden eerder op basis van sociale media referrals kopen omdat ze deze informatiebron voor hen veel betrouwbaarder is.
Invloed van kennissen
Wanneer kennissen een bericht plaatsen over een bepaald product heeft dit een grote invloed op de manier waarop men tegenover dat product staat. Hoe vaak laat u zich ook niet beïnvloeden door de meningen en ervaringen van anderen omtrent bijvoorbeeld een hotel.
Invloed van de bedrijven zelf
Naast de berichten van kennissen zijn berichten van het bedrijf zelf van uiterst belang. Consumenten volgen de bedrijven omdat ze het belangrijk vinden om betrokken te zijn bij het reilen en zeilen van de onderneming. Ze zijn graag op de hoogte van de laatste nieuwtjes en willen nieuwe producten en diensten leren kennen. Ten slotte willen ze bij een community horen en feedback kunnen geven op de berichten.
Als bedrijf kan u via een goede sociale media strategie een top-of-mind awareness creëeren door regelmatig nuttig berichten te posten. Deze nuttige berichten kunnen extra informatie zijn die aangeven dat u toch wel een expert binnen uw vak bent, maar u kan ook gewoon eens een bericht plaatsen omtrent een productlancering of een foto van uw team. Op die manier kan u sympathie opwekken en kan u de consument betrekken bij uw bedrijf.
Als bedrijf kan u op sommige sociale netwerksites zoals LinkedIn en Facebook advertenties maken die op hun beurt het consumentengedrag proberen te beïnvloeden.
Meer informatie nodig omtrent het gebruik van sociale media?
Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren via 056 32 32 01 of door simpelweg ons contactformulier in te vullen. We helpen u met plezier!