Monitor gesprekken
Een conversation manager volgt de gesprekken op sociale media en neemt er ook aan deel. Belangrijk is dat u uw volgers benadert als een persoon. Zo geeft u uw bedrijf een menselijker gezicht. Wees ook klantgericht. Antwoordt op vragen, reageer op positieve commentaren en lok reactie uit door goede content te plaatsen.
Win het vertrouwen
Maar conversation management is meer dan enkel gesprekken volgen. Door uw bedrijf een menselijker gezicht te geven, vertrouwen mensen u sneller. Volgens Steven van Belleghem, auteur van het boek 'The Conversation Manager', is dit net de essentie van conversation management. Mensen die u vertrouwen, identificeren zich met uw merk en zorgen voor positieve mond-tot-mond reclame.
Wees niet bang
Duizenden volgers verzamelen op sociale media maar er dan niets mee doen. Zonde, vindt u niet? Wees dus niet bang om het gesprek met uw volgers aan te gaan. Bedrijven vrezen vaak dat hun volgers negatieve commentaren zullen achterlaten. Dit is natuurlijk mogelijk, maar zolang u op de juiste manier reageert op deze commentaren, is er geen enkel gevaar voor imagoschade.
Creëer content
Reactie komt natuurlijk niet zomaar. Om uw klanten aan te spreken, moet u goede content plaatsen. Maak een content kalender waarin u plant wanneer u welk soort content plaatst. Focus niet op promotie voor uw bedrijf, maar help uw volgers door uw expertise te delen. Zo is er een reden om uw bedrijf te volgen.
Ontwikkel een community
Bij conversation management helpt u niet enkel uw volgers; uw volgers helpen u ook! Respecteer daarom de feedback die ze geven over uw product of dienst. Vraag hun mening wanneer u een nieuw product ontwikkelt en sta open voor hun ideeën. Zo weet u of de klant ook echt nood heeft aan het product dat u ontwikkelt.
Ook conversation manager worden?
#company# staat meer dan paraat om u te helpen een ware conversation manager te worden! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.