Voorbereiding van uw Facebook campagne
Alvorens enthousiast te starten met uw Facebook-advertenties is het nodig dat u eventjes over volgende zaken nadenkt:
- Wat is de inhoud van uw campagne? Wat zijn uw doelstellingen?
- Welke naam geef je aan de campagne?
- Hoe groot is het budget?
- Wat is uw doelgroep? Wat zijn de specifieke (demografische) kenmerken van die doelgroep?
- Over welke tijdsspanne loopt de campagne?
- …
Aan de slag met uw Facebook advertenties!
Facebook heeft tal van mogelijkheden om pagina’s te promoten. Zo kunt u meer vind-ik-leuks generen voor een bedrijfspagina, afzonderlijke berichten promoten, … Het doel is steeds hetzelfde: meer aanwezig zijn in het nieuwsoverzicht van bezoekers. Volgens Facebook for Business spenderen mensen ongeveer 40% van hun tijd op Facebook op het nieuwsoverzicht, omdat hier al de belangrijkste informatie te zien is.
Als u eenmaal bepaalde advertenties gemaakt hebt (inclusief titel, tekst en afbeelding) dan is het aangeraden om diverse advertenties te testen. Het is belangrijk om steeds een onderdeel tegelijk te testen en aan te passen. Op die manier merkt u waarop uw doelgroep reageert en wat dus het meest effectief is.
Meten van succes via advertentiebeheer
Dankzij ‘Advertentiebeheer’ in Facebook krijgt u gemakkelijk een overzicht van de prestaties van uw advertenties. Op deze pagina kunt u een aantal factoren opvolgen zoals:
- Acties geeft het aantal keren aan dat iemand geklikt heeft op de vind-ik-leuk-knop, etc.
- Rapporten zijn verslagen over de prestaties op lange termijn.
- Interne rapportage geeft een overzicht van het budget, resultaten, doelgroep, …
- Belangrijke statistieken geven informatie over de omvang en bereik van uw advertenties.
- Doelgroepgrafiek duidt aan welk deel van uw doelgroep u bereikt heeft.
- Responsgrafiek geeft aan welke respons uw acties krijgen zoals het aantal clicks.
Hulp nodig bij het adverteren op Facebook?
Geraakt u geen wijs uit de mogelijkheden van Facebook, maar wilt u dit medium toch inzetten als deel van uw marketingcampagne? Contacteer dan #company# en wij bespreken met u wat de beste methodes zijn en hoe we deze het best toepassen. Contacteer ons op het nummer 056/32.32.01 of vul het contactformulier in.