Sociale media

8 tips voor een optimale Facebook bedrijfspagina

1. Kies een geschikte profiel- en omslagfoto

De profiel- en de omslagfoto zijn de belangrijkste elementen van uw bedrijfspagina omdat het snel een eerste indruk bij de bezoeker nalaat. Vanzelfsprekend moet die indruk fantastisch zijn indien u al vanaf het begin wilt scoren.

2. Wees creatief

Post niet elke dag exact hetzelfde. Dit gaat snel vervelen waardoor u fans zal verliezen. Wissel eens af qua type content: een blog, een afbeelding, een extern nieuwsartikel, een video, enzovoort.

3. Stimuleer conversaties

Sociale netwerken draaien rond conversaties. Stel vragen aan uw volgers en reageer op hun reacties. Hiermee toont u een stere betrokkenheid én creëert u deze.

4. Publiceer regelmatig

Niet alle berichten die u op uw bedrijfspagina post, zullen door iedereen gelezen worden. Probeer daarom regelmatig te posten om een zo groot mogelijk bereik te creëren.

Hierbij kan u gebruik maken van een overzichtelijke contentkalender waarbij u bijhoudt wanneer er welke items moeten gepost worden.

5. Overdaad schaadt

Zorg dat u consistent en met regelmaat updates plaatst, maar doe dit met mate! Word geen spam king of queen, hierdoor zullen uw fans snel afhaken.

6. Toon uw gezicht

Sociale media kennen een menselijk karakter. Geef uw bedrijfspagina dan ook een gezicht. Zowel bij grote als kleine ondernemingen is het belangrijk om te tonen wie u bent. Hierdoor zal u een sterkere band krijgen met uw fans waardoor zij sneller geneigd zullen zijn uw Facebook bedrijfspagina opnieuw te bezoeken. Hoe meer ze deze pagina bezoeken, hoe hogere de kans op interactie.

7. Plan uw berichten

Post op één dag geen 10 updates en dan een week helemaal niets. Facebook biedt haar gebruikers de mogelijkheid om updates op te slaan als concepten of deze vooruit te plannen zodat deze automatisch verschijnen mij het aanvangen van de startdatum. 

Deze functionaliteit is ontzettend handig indien u bijvoorbeeld een drukke week voor de boeg heeft.

FB post plannen

8. Deel updates op andere sociale netwerksites

Veel ondernemingen zijn aanwezig op meerdere sociale netwerksites omdat hun doelpubliek op deze site verspreid zijn. Net om die reden is het belangrijk om statusupdates op Facebook ook op andere kanalen zoals Twitter, Pinterest, Google Plus, ... te delen.

Hiernaast gebruikt u best ook uw offline communicatiekanalen: plaats de URL of het icoontje op uw visitekaartje, flyers, affiches, website, e-mailhandtekening, enzovoort.

LET OP: doe geen copy paste van de ene sociale netwerksite naar de andere, want elk kanaal kent z'n eigen kenmerken. Zo kunnen updates op Twitter slechts 140 karakters hebben terwijl dit op Facebook onbeperkt is.

Sociale media gebruiken?

Bent u van plan om sociale media in te zetten in uw marketingstrategie? Social media expert #company# helpt u graag met een goed geïntegreerde aanpak waarbij zowel de online als de offline wereld op elkaar afgestemd zijn. Aarzel niet om ons vrijblijvend te contacteren via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01