Het zorgt voor naamsbekendheid
Mensen die uw pagina leuk vinden, kunnen uw posts delen. Op deze manier zien hun vrienden ook uw bericht en bereikt u snel veel mensen.
Het versterkt uw bedrijfsimago
Bedrijven die actief zijn op Facebook worden vaak als jonge, spontane, moderne spelers omschreven. Plaats niet alleen berichten die over uw bedrijf gaan maar deel ook artikels, leuke weetje, tips & tricks...
U bereikt nieuwe/potentiële klanten
Mensen die uw pagina leuk vinden kunnen gemakkelijk een vriend "taggen" in één van uw berichten. Daarnaast kunnen ze deze berichten ook delen. Een makkelijk middel om nieuwe klanten met een grote interesse in uw product/dienst aan te spreken.
Het is goedkoop
Facebook kost u niets, wat het natuurlijk nog aantrekkelijker maakt. De enige kosten die u kunt hebben zijn die voor het personeel dat uw Facebook-pagina onderhoudt. Wanneer u adverteert, betaalt u natuurlijk ook.
Steeds tot dienst van uw klanten
Hoe goed uw product of dienst ook is, er zullen steeds mensen zijn met negatieve commentaar. Als bedrijf is het belangrijk om dit goed aan te pakken zodat u eventueel het probleem kunt oplossen. Zo voorkomt u ook dat de klacht groter wordt en draait u negatieve commentaar om naar een positief gevoel.
Vaak wordt er ook een vraag gesteld op uw pagina omtrent de werking van een product. Via Facebook kunt u snel reageren wat zorgt voor een positieve indruk naar de klant toe.
Het zorgt voor een betere search-ranking
Sociale media tellen voor een groot stuk mee in uw zoekmachineranking. Het zorgt ervoor dat u hoger verschijnt en zeg nu zelf: hoe vaak scrolt u naar beneden in uw Google-zoekresultaten? Een hoge positie is dus van uiterst belang.
Het is een goedkope manier om aan marktonderzoek te doen
Vroeger moesten bedrijven een marktonderzoek laten uitvoeren door andere, vaak dure bedrijven. Via Facebook kunt u zelf een vraag stellen. Hiermee komt u te weten of er al dan niet interesse is in een nieuw product of een nieuwe dienst.
Uw klanten vergeten u niet
Door regelmatig iets op Facebook te posten, verschijnt u in hun nieuwsoverzicht van Facebook-gebruikers. De ideale oplossing om klanten terug aan uw bedrijf te herinneren.
Het zorgt voor extra bezoekers naar uw website
Plaats een link bij uw bericht die verwijst naar uw website. Zorg er wel voor dat u refereert naar een item op uw site dat aansluit bij het bericht. Mensen zullen er zeker op klikken!
Het bespaart u tijd
In eerste instantie zal het u meer tijd kosten dan dat het opbrengt. Maar geloof ons, na een tijdje komt u veel informatie te weten over uw klanten.
Uw Facebook pagina optimaal benutten?
Contacteer vrijblijvend social media expert #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.