Wat is selfie marketing?
Een selfie is een zelfportret dat mensen met een smartphone, camera of webcam maken en daarna delen via sociale media.
Unieke selfies kunnen heel wat likes of retweets opleveren. Hier zou u als bedrijf dus van kunnen profiteren. Maar een selfie gebruiken als marketing-instrument is niet handig voor elk bedrijf of merk. Een voorbeeld waarbij zo'n selfie marketing uitstekend werkte is dat van het kledingmerk Josh V. Ze riep dames (fans) op om een selfie te maken met hun kledij en deze te delen via Instagram. Een slimme zet aangezien men de kleding door de doelgroep zelf laat promoten.
De hype van selfie-campagnes
Natuurlijk is een selfie campagne niet nuttig voor elk bedrijf. Het is dus belangrijk om na te gaan of uw doelgroep wel houdt van selfies. Hieronder een aantal tips:
- zorg voor een unieke hashtag (#): hierdoor worden alle selfies eenvoudig verzameld én kan de nieuwsgierigheid opgewekt worden.
- geef uw doelgroep een reden om een selfie te maken: vb. een selfie van de meest originele manier hoe uw product kan gebruikt worden.
- analyseer of uw doelgroep wel eens zelf selfies maakt en geen online aandacht schuwt.
Als blijkt dat een selfie campagne ideaal is voor uw producten, dan is de kans zeer groot dat u meer conversie krijgt. Consumenten weten graag wat anderen van bepaalde producten vinden. Wanneer zij dan een selfie daarvan verspreiden, is dit een bevestiging dat het product goedgekeurd is!
Een goede marketing campagne opstarten?
Marketing- en communicatiespecialist #company# helpt u in het ontwikkelen van een effectieve campagne. Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.