Wat is nu een goede communicatieboodschap
Eerst en vooral moeten u uw doelgroep(en) aflijnen en ervoor zorgen dat uw communicatieboodschap wel degelijk op uw doelgroep(en) gericht is. De boodschap die u wilt uitsturen, dient zich ook op een eenduidige gedachte te concentreren. Zorg er daarnaast voor dat u over een uniek idee beschikt en dat uw doelgroep zich aangesproken voelt door dit idee. De boodschap moet eenvoudig, duidelijk, compleet en geloofwaardig zijn. Benut vervolgens de mogelijkheden van uw gekozen medium optimaal en zet met uw boodschap de doelgroep(en) aan tot actie.
Kies of combineer de juiste communicatiemiddelen
De keuze van het juiste communicatiemiddel of medium is bijna even belangrijk als de boodschap zelf. “The medium is the message” wordt wel eens gezegd. De consument moet om zich te informeren namelijk een beroep kunnen doen op de media die hem het beste liggen. Het internet speelt sinds een aantal jaren hierin een belangrijke rol. Het internet is efficiënt, snel en effectief. Bovendien surft de consument volgens zijn eigen behoeftes. Toch is het ook aan te raden internetcommunicatie te combineren met andere kanalen. Het is met andere woorden belangrijk om uw online- en offlinecommunicatie op elkaar af te stemmen. Communicatiebureau Publi4U beschikt over de nodige knowhow om een communicatiemix op te stellen die perfect bij uw behoeften aanleunen. Bovendien zijn wij perfect in staat om deze communicatiemix perfect uit te voeren zodat we de kennis, het gedrag of de houding van uw doelgroep(en) kunnen beïnvloeden.
Verbeter uw communicatie
Wij helpen u graag verder en zoeken voor u de vorm van communicatie die het best aansluit bij uw behoeftes en uw budget. Contacteer ons vrijblijvend op het nummer 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Laat ons u helpen met ons professioneel advies.