Pull-marketing
Het is een goed voorbeeld van pull-marketing. Potentiële klanten gaan uit zichzelf opzoek naar uw product of dienst, u dringt zich dus niet op bij de klant, de klant dringt zich op aan u. Bezoekers van uw website bepalen dus hoe en wanneer ze in contact komen met u, u hoeft in theorie enkel te verkopen. Deze vorm van marketing is geschikt voor directe response en informatieoverdracht.
Zoekmachine-marketing en zoekresultaten
Een belangrijk aspect in zoekmachine-marketing is het bemachtigen van een hoge positionering in zoekresultaten. Vooral de natuurlijke zoekmachine resultaten zijn van belang. Dit kan door aan zoekmachine optimalisatie te doen. In eerste instantie komt het er op neer dat uw website best volgens de W3C webstandaarden is uitgewerkt. Eenmaal dit is gerealiseerd is de kous helaas niet af. Er dient regelamtig nieuwe informatie op uw website te worden geplaatst. Om die manier zorgt u niet enkel dat zoekmachine uw website regelmatigere indexeren, maar bezoekers zullen ook vlugger geneigd zijn om uw site opnieuw te bezoeken.
Een onderdeel van zoekmachine-marketing is het online plaatsen van advertenties in zoekresultaten. Dit kan in Google gemakkelijk door een Google Account aan te maken en Google Adwords te activeren.
Wenst u meer informatie over het optimaliseren van uw internet marketing, contacteer marketing specialist Publi4U per telefoon via 056 32 32 01 voor een vrijblijvende afspraak.