Waarom zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie is noodzakelijk als u wenst te scoren met uw site in zoekmachines. Het heeft geen zin om een website op te starten die niet gevonden kan worden door zoekmachines. Mensen die uw bedrijf of site niet kennen komen via het internet toch in contact met uw producten of diensten. Voor sommige websites is het van levensbelang om aan zoekmachine optimalisatie te doen. Neem nu een webshop, die krijgt 85 tot 90 procent van zijn bezoekers binnen via zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo.
Kostprijs zoekmachine optimalistie
Je zou natuurlijk ook flyers, affiches of folders kunnen laten maken om uw website te promoten. Dat is een goede manier van promotie maar vaak wordt zoekmachine optimalisatie achterwege gelaten. Papieren promotie kost ook geld en u wordt geconfronteerd met het probleem van verdeling. Hoe geraakt die folder bij de juiste persoon die op dit moment op zoek is naar mijn product of dienst. Bij zoekmachine optimalisatie is het de klant die een behoefte heeft die opzoek gaat naar uw product of dienst en niet omgekeerd. De kostprijs van zoekmachine optimalisatie is snel terugverdiend. Zoekmachine optimalisatie heeft een hoge ROI, return on investment.
Zoekmachine optimalisatie tips
Bij zoekmachine optimalisatie is het belangrijk uw website technisch goed uit te werken. U kan best nagaan of uw website voldoet aan de W3C web normen, dan bent u zeker dat uw site aan de maximale technische normen voldoet. Op die manier zal uw website ook correct weergegeven worden in de verschillende browsers: internet Explorer, Google Chrome, Safari, Firefox, Opera. Zorg er voor dat uw website regelmatige up-to-date wordt gehouden met nieuwe teksten over relevante onderwerpen die betrekking hebben op uw site. Het meest arbeidsintensieve werk en eveneens bijna het allerbelangrijkste bij zoekmachine optimalisatie is het leggen van links naar uw site, linkbuilding genoemd. Hoe meer relevante links er naar uw website hoe beter. Let wel, de kwaliteit van de links speelt hierbij ook een rol. Stel dat u een website ontwerpt over een specifiek onderwerp, zorg dan dat de sites waarvan er links naar uw site vertrekken, eveneens over dat specifieke onderwerp handelen.