Iedereen wil bovenaan in Google staan
Vaak krijgen wij de vraag of het wel realistisch is om vooraan in Google te willen staan. Iedereen wil toch vooraan staan in Google! Dat is inderdaad een terechte vraag die we in dit artikel zo goed mogelijk zullen proberen te beantwoorden. Wij reserveren alvast een plaatsje vooraan in Google voor uw website.
Vooraan in Google: zoektermen
Een zoekmachine zoals Google kijkt altijd naar het zoekwoord dat door de gebruiker werd ingegeven. Op basis van het zoekwoord wordt nagegaan welke wesites over dit zoekwoord handelen. U geeft bijvoorbeeld het zoekwoord "pastorijwoning" op in Google. Bouwbedrijf Qubo zal op de eerste plaats verschijnen omdat dit een geoptimaliseerde website betreft die door websitebouwer #company# werd ontwikkeld. Let op: de zoekterm "pastorijwoning" is voor Google een andere zoekterm dan "pastoriewoning". Voor een zoekmachine zijn dit twee verschillende zoekwoorden. Maar geen nood hoor, ook voor de zoekterm "pastoriewoning" staat de website van bouwbedrijf Qubo op de eerste plaats.
Vooraan in Google: positionering
Aan de hand van welke factoren bepaalt Google welke website er vooraan komt te staan? Dat is uiteraard een heel moeilijke vraag. We moeten voor ogen houden dat het voor Google prioriteit nummer één is om relevante informatie weer te geven als een gebruiker iets zoekt. Vandaar dat Google steeds zijn algoritme blijft bijwerken om zo goed mogelijke zoekresultaten weer te geven. Indien Google dit niet zou doen en lukraak websites zou weergeven die totaal niks te maken hebben met wat de gebruiker zoekt, zouden mensen niet meer geneigd zijn Google als zoekmachine te gebruiken.
Website bouwers, seo bureau's en ondernemingen willen net vooraan komen te staan in Google omdat het de meest gebruikte zoekmachine ter wereld is. Het belang voor beide partijen is dus ergens tegenstrijdig. Niemand weet precies hoe het algoritme van Google in elkaar steekt, dat is een goed bewaard geheim. Maar Google geeft wel richtlijnen via webmaster hulpprogramma's om er voor te zorgen dat u uw site vooraan kan krijgen.
Het is belangrijk om uw website waardevoller te maken dan andere websites. Dit kan bijvoorbeeld door het regelmatig aanvullen van uw site met waardevolle content. Spelen er zich nieuwe trends af op uw vakterrein, dan kan u daarover teksten schrijven en deze op uw site plaatsen. Verzamel eveneens inkomende links van op websites die iets te maken hebben met het onderwerp waarover uw website handelt. Dit is iets dat vaak over het hoofd gezien wordt. Inkomende links hebben een invloed op uw positionering in Google. Zorg er voor dat uw website voldoet aan de W3C web standaarden. Dit heeft te maken met de technische opbouw van uw site. Door de W3C standaarden te respecteren maakt u het Google gemakkelijker om doorheen uw site te zoeken en te indexeren.
De page rank van Google
Alle factoren die in het algoritme van Google zijn opgenomen worden samengenomen en leveren een score op tien op. Deze score wordt ook wel eens de Page rank van Google genoemd. Hoe hoger uw score, hoe waardevoller uw website wordt ingeschat door Google.
Webdesigner plaatst uw site vooraan in Google
Webdesigner #company# uit Kortrijk (Marke) helpt uw website een plaats te veroveren vooraan in Google. Dankzij onze jarenlange ervaring kunnen we u begeleiden naar de toppositie waarvan u al altijd droomde. Neem gerust contact met ons op per telefoon via 056 32 32 01 voor een verkennend gesprek.