Wat is een webwinkel precies?
Een webwinkel is een online etalage waar men producten en/of diensten kan aanschaffen via het internet. Een webwinkel kan allerlei producten aanbieden. Vrouwen kwijlen bij de etalage van een online schoenwinkel. Mannen worden helemaal wild voor de etalage van de nieuwste online sportzaak.
Enkele tips vanuit de behoeften van uw bezoekers
Wanneer bezoekers op uw online webshop terechtkomen, ondergaat deze meteen een keuring van kop tot teen. Waar letten bezoekers precies op? Wat is in hun ogen van groot belang?
1. Persoonlijkheid
Als bezoeker houden we ervan wanneer een webshop persoonlijkheid uitstraalt. Uw organisatie is geen verkooprobot, maar wordt achter de schermen gestuurd door echte personen. Laat ons hiervan enkele sfeerbeelden opsnuiven. Zo zorgt u ervoor dat ons vertrouwen in uw webshop stijgt.
2. Verzorgende behandeling
Hoort u geklaag wanneer iemand in de watten wordt gelegd? Neen, uiteraard niet! We houden ervan wanneer we 'gesoigneerd' worden. Hou dit goed in gedachten wanneer u het stappenplan, om een bestelling te plaatsen, opstelt.
Wanneer wij als bezoeker onze bestelling plaatsen, is onze ervaring nog maar voor een kleine helft vervult. De ervaring van een online aankoop is veel meer dan het vlot afrekenen. We ontvangen nadien graag nog even een visuele bevestiging. Het is belangrijk dat we na het doorlopen van de bestelprocedure verder op de hoogte gehouden worden. Graag blijven we geïnformeerd over de afhandeling van onze bestelling, de levertermijn,...
Enkele tips vanuit onze professionele ervaring als webshop designer
Als professioneel webdesignbureau helpen wij u graag verder. Nu is het onze beurt om u enkele tips mee te geven. Hiermee komt u een stap dichter bij een florerende webwinkel.
1. Overzichtelijke structuur verhoogt de gebruiksvriendelijkheid
Zorg ervoor dat uw webshop gebruiksvriendelijk is. Eenmaal iemand zijn winkelmandje gevuld is, kan de afrekening al snel zeer ingewikkeld worden. Mensen geven vlug op wanneer iets niet overzichtelijk genoeg is.
Uit ervaring kunnen wij u aanraden om, eenmaal een online aankoopproces effectief start, de standaard navigatie te dumpen. Zo is de bezoeker de volle 100% gefocust op zijn aankoop.
2. Vermijd overmatig gebruik technische taal
Steek uw energie niet in het overmatig gebruik van technische taal. Deze taal wordt wel eens gebruikt op 'planeet nerd' maar is niet geschikt voor dagelijkse bezoekers. Vermijd vakjargon door uw teksten te schrijven alsof ze voor een leek bedoeld zijn.
Wilt u ook kwijlende bezoekers voor uw online etalage?
Uw webshop ook succesvol maken? Wereldwijd uw bezoekers aanspreken met een webshop die uw eigen verbeelding te boven gaat? Aarzel dan niet om ons te contacteren via ons contactformulier of neem telefonisch contact op via 056/32 32 01. Dan shoppen we samen even doorheen een succesvolle webshop van één van onze klanten.