Google Places is gemaakt om mensen te helpen bij het kiezen van een restaurant, fietswinkel... Het is niet enkel naar zakelijke bedrijven gericht maar ook non-business zoals een museums of een scholen. Met Google Places ontdekt u de dichtsbijzijnde locaties in de buurt van een opgegeven adres of in de buurt van uw huidige locatie als u Google Places raadpleegt met uw mobiele smartphone.
Place Pages geven informatie die afkomstig is van de beste bronnen op het web. Naast informatie worden er ook foto's, feiten, updates en aanbiedingen van de bedrijven zelf gegeven.
Wat zijn de voordelen van Google Places?
Met Google Places krijgt u meer inzicht in uw bedrijf en vooral in uw klanten. Zo kunt u weten welke zoekwoorden de mensen hebben ingetypt om uw bedrijf terug te vinden. U kunt ook nagaan vanwaar u klanten komen en via welke site ze bij u terecht zijn gekomen. Op die manier zal het voor u gemakkelijker worden om de juiste business gerichte keuzes te maken.
Vier miljoen bedrijven hebben al hun plaats op Google Places, het stelt hen in staat om te controleren en aan te vullen met hun zakelijke informatie, openingstijden, foto's, video's, coupons, productaanbiedingen en veel meer! Het laat hen toe om ook te communiceren met klanten en meer inzichten te krijgen die hen helpt slimme zakelijke beslissingen te nemen.
Om bij te houden hoe hoog u presteert in Google, biedt Google u een gepersonaliseerde dashboard aan in Google Places. Op het dashboard kunt u zien hoeveel keer mensen uw bedrijf gevonden hebben op Google Places. Met het dashboard, kunt u zien hoe het gebruik van nieuwe functies, gevolgen heeft voor uw bedrijf op vlak van aantal geïnteresserde mensen.
Onderdelen van Google Places
Service areas
Als u reist om klanten te gaan bezoeken kunt u hiermee aantonen in welke geografische gebieden u tewerk gaat. Of als u een bedrijf hebt zonder kantoorlocatie kunt u hiermee ook uw privé adres aangeven.
En nieuwe, eenvoudige manier om te adverteren
Voor slechts € 25 per maand, kunnen bedrijven in bepaalde steden hun aanbiedingen laten opvallen op Google.com en Google Maps met Labels.
Zakelijke fotoshoots
Naast het uploaden van hun eigen foto's kunnen bedrijven in bepaalde steden vragen naar een gratis fotoshoot van het interieur van hun bedrijf die Google dan gebruikt om de bestaande foto's van het bedrijf aan te vullen op de Place Pages.
Aangepaste QR codes
Van de dashboard pagina van Google Places kunnen de bedrijven in de V.S. een unieke QR code downloaden voor hun bedrijf. Die QR codes kunnen op visitekaartjes of andere communicatie materialen geplaatst worden. De klanten hoeven dan enkel die codes te scannen (dit wordt meestal met smartphones gedaan). Op die manier komen ze onmiddelijk terecht op de mobiele versie van Page Places.
Favoriete locaties
Google heeft naar 50 000 bedrijven in de V.S. raamstickers verstuurd. Deze stickers zijn voorzien van een QR code die met behulp van smartphones kunnen gescand worden. Op die manier kunnen de voorbijgangers onmidelijk terecht op de pagina van Google Places, om zo een kijkje op het bedrijfsleven en op de aanbiedingen van het bedrijf te nemen.
Hoe werkt Google Places?
Een bedrijf mag maximum 1 vermelding per fysieke locatie aangeven. Maar wat als er een bedrijf meerdere locaties heeft? Google raadt dan aan om gebruik te maken van 'beschrijving van het bedrijf' om de verschillende services aan te geven.
Uw bedrijf moet opvallen, om nieuwe klanten aan te trekken!
Het doel van Google Places is de klanten overhalen om voor u te kiezen. Op Google Places kunt u dat doen door middel van foto's, video's en afbeeldingen.
Uw eigen Google Place Pagina laten aanmaken door Publi4U
Is uw bedrijf nog niet aanwezig op Google Places? Neem contact op met Publi4U per telefoon via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in voor een vrijblijvende afspraak.