Internet marketing

Waarom de QR Code nog steeds nuttig is

M-commerce is in

Consumenten gebruiken steeds vaker hun smartphone om online te kopen. Als u een online shop heeft, kunt u hierop perfect inspelen met een QR Code. Zorg ervoor dat de code de consument naar uw online shop leidt, zodat hij er niet langer zelf naar moet zoeken. Bovendien kan de consument ook betalen met behulp van een QR Code. Zo wordt de aankoop sneller en efficiënter!

Combinatie van online en offline marketing

Online en offline marketing combineren werkt. Wanneer u deze combinatie maakt, bereikt u een groter deel van uw doelgroep. Door te focussen op ofwel online ofwel offline marketing, mist u ongetwijfeld een deel van uw publiek. De QR Code is een tool dat hierop perfect inspeelt: u plaatst de code op een offline locatie en bij het scannen wordt uw bezoeker naar uw online locatie gebracht.

Extra beleving

Met een QR Code creëert u een extra beleving voor de consument. Zorg ervoor dat een QR Code de consument niet simpelweg naar uw website stuurt. Maak het interessanter: link de code naar een kortingsbon, leidt de consument naar een wedstrijd of stuur hem door naar een video. Dit is veel interessanter voor de consument dan simpelweg op uw homepage terecht te komen.

Standaard op uw smartphone

In tegenstelling tot vroeger zit er dankzij iOS7 nu standaard een QR Code-scanner op de iPhone. iPhone-eigenaars moeten dus niet langer de moeite doen om zelf een scanner te downloaden. Doordat ze er minder moeite voor moeten doen, gaan mensen sneller een QR Code scannen.

QR-code

Ook de code tot succes kraken?

Wilt u QR Codes inzetten in uw marketingstrategie? Dan helpen wij u op weg! Contacteer online marketingspecialist #company# op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01