E-commerce
E-commerce wordt alsmaar belangrijker. Steeds meer bedrijven verkopen hun producten via het internet. Dit is ook gemakkelijk voor de consument aangezien ze dit van thuis uit kunnen doen. Online shoppen kent geen tijdslimiet aangezien mensen 24 op 24 en 7 op 7 producten kunnen kopen. Het is natuurlijk niet eenvoudig om een goed gestructureerde, eenvoudige en aantrekkelijke webshop te creëren.
Voornaamste fouten
- Foto's: aangezien de tastbare factor van het product op webshops niet aanwezig is, willen klanten gedetailleerde foto's kunnen zien van het product. Zorg dus voor duidelijke en kwalitatieve foto's die de klant een duidelijke weergave geven van het product alsof de consument ze in de winkel ziet.
- Betalingsgedeelte: een ander minpunt bij bedrijven zijn de betalingen van het product. Als het te lang of te ingewikkeld is zullen ze vaak afhaken. In het betalingsgedeelte van de webshop dient men zeer duidelijk te zijn. Vaak werkt men dan ook met stappen.
- Leveringskosten staan ook niet altijd duidelijk vermeld hoewel dit voor het merendeel van de consumenten belangrijk is.
- Een goede call-to-action is ook zeer belangrijk! Het is noodzakelijk dat de consumenten de bestelbutton direct terugvinden. Neem dus een opvallend kleur en/of vorm.
- Focus op uw producten: veel bedrijven vertellen op hun startpagina te veel informatie over zichzelf. Dit is niet nodig op een webshop. Wanneer consumenten uw webshop bezoeken, willen ze kopen. Overbodige informatie is dus zeker niet nodig. U dient zich te focussen op uw producten!
- Voorraad: een noodzakelijke button is de voorraadbutton. Mensen moeten weten of de producten nog op stock zijn of niet. Zo niet, krijg je ontevreden klanten.
Wilt u ook aan e-commerce doen maar deze fouten vermijden?
Wenst u ook aan e-commerce te doen? Webdesignbureau Publi4u wil u graag helpen met het opstarten van een webshop! Contacteer ons op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.