Waarom uitmuntende content cruciaal is
Hoogkwalitatieve content vormt anno 2015 een belangrijke schakel in elk goed gefundeerde content marketingstrategie. Ontdek hier de redenen:
Een geloofwaardig alternatief voor zelfpromotie
De klassieke outbound marketing komt vaak opdringerig over bij de consument. Dankzij goede content kan u aan een subtiele vorm van zelfpromotie doen: u informeert de lezer waardoor u hen de indruk geeft dat u een sterke kennis van zaken heeft. Dit kan hen gemakkelijk overtuigen om voor u te kiezen, veel gemakkelijker dan dat u via de klassieke manier 'bel me' zou zeggen.
Content helpt de klant bij zijn customer journey waarbij hij in een eerste stap op zoek is naar een oplossing voor z'n probleem. De website die hen de beste oplossing biedt, waarderen zij ook erg. Door deze info te bieden legt u de eerste steen voor een sterke klantenrelatie.
Bereik opbouwen is belangrijk
Geen vervulde doelstellingen wanneer uw content niemand bereikt. Nog belangrijker is om dit bereik op te bouwen: als u de consument een eerste keer wist te boeien zal hij daadwerkelijk regelmatig nieuwe sterke content komen zoeken.
Sterke content is de bron voor blijvend engagement
Bereikopbouw is een eerste belangrijke reden waarom contentmarketing zo interessant is, maar ook engagement is cruciaal. Sterke content zal de klanten stimuleren tot het plaatsen van reacties en commentaren, meedoen aan acties, aanraden van producten...
Straffe content kan viraal gaan
Pas wanneer uw gepubliceerde content waardevol is, zal de lezer geneigd zijn om deze te delen en zelf te verspreiden. Hierdoor kan uitmuntende content snel viraal gaan.
Online gevonden worden
Nieuwe algoritmen van Google houden rekening met de kwaliteit van de content, en niet enkel met de interne en externe links. Wie echt gevonden wil worden schrijft content zie zich onderscheidt! Hierdoor kan u een hoge positie verdienen in de zoekresultaten van Google.
Tips & tricks voor uitmuntende content
Kruip in de huid van uw doelgroep
Uw content wilt u laten scoren bij uw doelgroep. Belangrijk hierbij is dan ook om ervoor te zorgen dat de content hen voldoende boeit. Hiervoor kruipt u in de huid van de lezer en speelt u in op hun behoeften.
Maak het sociaal
Maak uw content sociaal zodat deze gemakkelijk door anderen kan gedeeld worden.
Werk met tussentitels
Niets vervelender dan een serieuze brok tekst waar geen tussentitels aanwezig zijn om het wat luchtiger te maken.
Zorg voor rijke content
Rich media (rijke content) zijn afbeeldingen, video, audio en animatie. Deze kunnen uw tekst opfleuren en gemakkelijker de aandacht trekken.
Houd een lijst met interessante onderwerpen bij
Inspiratie raakt soms op waardoor het handig is om een lijst met interessante onderwerpen bij te houden. Want geef toe, u verspilt heel wat kostbare tijd om goede onderwerpen te bedenken.
Keep it simple
Content van hoge kwaliteit staat niet synoniem met content ter grootte van een encyclopedie. Goede content is kort, maar krachtig! Een ideale lengte is moeilijk te omschrijven want afhankelijk van het onderwerp zal de lengte verschillen.
Meet het succes van uw content
Probeer na te gaan welke content gemakkelijker gedeeld wordt en dus beter scoort bij uw doelgroep.
Meer informatie of advies nodig over het schrijven van content?
Contacteer ons team van copywriters vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.