Internet marketing

Trefwoordselectie: trefwoorden kiezen

Trefwoordselectie: trefwoorden kiezen short head

Als dit zo is dan kan je er misschien voor kiezen om zelf een aantal pagina's te optimaliseren. Dit lijkt op het eerste zicht wel eenvoudiger dan het uiteindelijk is. Welke trefwoorden moet je namelijk kiezen? Uiteraard wil je dat jouw website scoort voor zoveel mogelijk kernwoorden binnen jouw marktsegment, maar je mag niet vergeten dat de gekozen trefwoorden zo nauw mogelijk moeten aansluiten bij de inhoud van een specifieke pagina binnen uw website. Zo kiest u er beter niet voor om te willen scoren op een kernwoord waar u geen productpagina voor heeft. Een extra moeilijkheid is bepalen hoe specifiek u uw kernwoorden moet maken. Doet u er bijvoorbeeld goed aan om te kiezen voor 'snoepgoed' of 'zoet snoepgoed'? Eerst en vooral moet u bepalen wat de algemene kernwoorden zijn waarvoor u wenst te scoren met uw website. Dit zijn de zogenaamde 'short head'-trefwoorden. Google zal voor dergelijke kernwoorden vaak een zeer grote hoeveelheid sites vinden en u doet er goed aan deze trefwoorden te reserveren voor de homepage.

Trefwoordselectie: trefwoorden kiezen long tail

De algemene kernwoorden kunnen dan dienen als basis voor de trefwoorden per productpagina. Dit zijn dan de 'long tail'-trefwoorden. Hier geldt hoe specifieker, hoe beter. Deze 'long tail'-trefwoorden zorgen op zich niet voor veel bezoekers, maar alle 'long tail'-trefwoorden samen zorgen wel voor veel verkeer.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01