Internet marketing

Touchpoints waarbij u klantenfeedback kunt vragen

Wat verstaan we onder klantenfeedback?

Klanten geven ofwel spontaan hun feedback of wanneer u er om vroeg. Wanneer ze een contactaanvraag invullen, bellen naar uw bedrijf of een berichtje nalaten op uw Facebookpagina kunnen we spreken van spontane feedback. Tevredenheidsenquêtes zijn dan weer een voorbeeld van gevraagde feedback.

Gebruik meerdere kanalen

Als bedrijf kiest u best voor een multichannel strategie om feedback te ontvangen. De klant wil namelijk zelf kunnen bepalen hoe hij contact met u opneemt. Natuurlijk kunt u hem wel in een bepaalde richting sturen. Zet u uw telefoonnummer in grote cijfers en uw e-mailadres in kleine letters? Dan is de kans groot dat uw klant naar de telefoon zal grijpen in plaats van een mailtje te sturen.

Belangrijke en minder belangrijke contactmomenten

Met een eenvoudig marktonderzoek kunt u makkelijk zelf vaststellen welke contactmomenten meer risicovol zijn voor de handelsrelatie dan de andere. Wanneer een klant telefonisch slecht geholpen werd, zal zijn woede groter zijn dan wanneer het formulier van de contactaanvraag niet werkt. Meet dit met een marktonderzoek en stel uw prioriteiten.

Geef de klant ademruimte

Wanneer u uw klant overlaadt met tevredenheidsenquêtes zal u hem al snel gaan irriteren. Ondervraag daarom meerdere klanten in een voldoende gespreide periode. Om de klanten te stimuleren om de enquête in te vullen, kunt u best kiezen voor een korte, simpele en relevante vraagstelling.

Voor wat hoort wat

U zal het hoogstwaarschijnlijk wel al hebben meegemaakt: de respons op uw tevredenheidsenquête is miniem. Hoe kunt u er nu voor zorgen dat meer klanten willen helpen? Maak ze ten eerste duidelijk dat hun mening belangrijk is en toon hen uw dankbaarheid. Een tweede mogelijkheid is hen bedanken in de vorm van een kleine beloning, bijvoorbeeld een korting bij hun volgende aankoop.

Op zoek naar klantenfeedback?

Webdesignbureau #company# helpt u hier graag bij. Aarzel niet om ons te contacteren via 056 32 32 01 of om ons contactformulier in te vullen.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01